Vásárlás
Ha még nem használtad a Mobilvásárlás alkalmazást, akkor első lépésként Töltsd le androidos vagy iOS-es okostelefonodra.
Az alkalmazás használatáról, regisztrációról és a beállításokról ITT találsz bővebb információt.
A Mobilvásárlás alkalmazásban is megvásárolható már a Közlekedési mobiljegy.
A mobiltelefonon megvásárolt napijegyeket és bérleteket kis eltéréssel ugyanúgy használhatod, mint azok papíralapú megfelelőit. A különbség az, hogy a mobiljegy és mobilbérlet esetében a járművön vagy a metróbejáratnál kihelyezett kódokat okostelefonnal kell leolvasnod, majd a megjelenő animált ábrát kell megmutatnod a járművezetőnek vagy a metróbejáratnál a beléptetést végző személyzetnek.Az eseti jegyeknél pedig az utazás előtt kell érvényesítened a jegyedet a kihelyezett kód beolvasásával.
Telekom ügyfélként mobiljegyet csak a Mobilvásárlás alkalmazáson keresztül tudsz vásárolni, így SMS-ben ez a termék nem vásárolható meg.
A Mobiljegy keretében országos és helyi jegyek és bérletek vásárolhatók meg.Az elérhető jegyek és bérletek listája függ attól, hogy milyen Telekom díjcsomagod van. Ez alapján a lakossági díjcsomaggal rendelkezők számára minden jegy és bérlet elérhető, ami nálunk megvásárolható. Amennyiben üzleti díjcsomaggal rendelkezel, úgy csak a cégek számára megvásárolható jegyeket, bérleteket éred el a teljes listából.Fontos továbbá, hogy amennyiben lakossági díjcsomaggal rendelkezel, úgy a Mobilvásárlás keretében történő vásárlásaidról nincs lehetőséged céges számlát kérni, mivel a vásárlási tranzakciók az ügyféladatokhoz, vagyis Hozzád lesznek rendelve.
A 30, illetve a 90 perces jegyet minden felszálláskor a járművön, illetve a metrómegállókban elhelyezett kód segítségével be kell olvasni és az animált képet szükség esetén felmutatni (pl. elsőajtós felszállás esetén a járművezetőnek). Az első kódbeolvasástól számított 30, illetve 90 percig korlátlan számú utazásra jogosít útmegszakítási lehetőséggel. Az utazás az adott időkereten belül kezdhető meg, de annak lejárata után is befejezhető, azaz a jegy a leszállásig érvényes. Tehát a 30 perces jeggyel az első érvényesítéstől utazhatsz, és 30 percig felszállhatsz másik járműre is. A vásárlástól számított 2 évig felhasználható, és a még nem érvényesített jegy az alkalmazásban visszaváltható.
Lehetőleg azon a mobilkészüléken vásárold meg a mobiljegyed, bérleted, amelyen használni fogod, mivel a megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített jegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Ha más személy részére szeretnél vásárolni, pl. családtagnak, akkor azt azon készüléken tedd meg, amelyiken a jegy, bérlet felhasználásra kerül.
Nem. Azonban lehetőséged van egy-egy korábban megvásárolt jegy vagy bérlettípust újra megvásárolni, ekkor az alkalmazás átveszi a korábbi tranzakciónál megadott okmány adatait.
Nem.
Sikeres fizetést követően az applikációban a Jegyeim és bérleteim kártyán jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.
Nem javasoljuk, ugyanis a megvásárolt jegyek és bérletek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták. Áthelyezni csak készülékcsere esetén lehetséges, korlátozott számban. A gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.
Igen. A napijegyek, illetve a bérletek egységesen az érvényességi idejük kezdete előtt legfeljebb 30 nappal válthatók meg elővételben.
Igen. A fel nem használt, illetve érvényességük
kezdete előtt a jegyeket és a bérleteket vissza lehet váltani. Az alkalmazásban
amennyiben az adott jegynél vagy bérletnél a „Visszaváltás” gomb elérhető,
akkor van lehetőséged ezt igényelni.
A visszaváltást csak az alkalmazásban lehet
kezdeményezi, amennyiben az a Szolgáltató előírásai szerint lehetséges. A
visszaváltást követően az összeg arra az egyenlegedre kerül vissza, amelyikről
vásároltad.A visszaváltott
jegy vagy bérlet ezt követően a „Lejárt és visszaváltott jegyek és bérletek”
menüpontban lesz megtalálható.
Telekom egyenleged terhére maximum 50.000 forintos árú jegyeket, bérleteket vásárolhatsz. Üzleti díjcsomaggal rendelkező ügyfélként pedig a kedvezményes árú mobiljegyek megvásárlása nem lehetséges.
Első ajtós felszálláshoz válaszd ki a már megvásárolt érvényes napijegyet vagy bérletet. Ezután nyomd meg a "Kódbeolvasás felszálláshoz" feliratú gombot, majd olvasd be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a sofőrnek.
A metróállomás területére belépéskor válaszd ki a már
megvásárolt érvényes napijegyet vagy bérletet. Ezután nyomd meg a
"Kódbeolvasás felszálláshoz" feliratú gombot, majd olvasd be a
jegykezelő készülékekre helyezett kódot. A sikeres beolvasás után az
alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a személyzetnek.
A metróba
történő gyorsabb bejutáshoz válaszd ki a már megvásárolt, érvényes napijegyet
vagy bérletet, nyomj a „Metró felszállás” gombra, és válaszd ki a listából a
metróállomás nevét. A sikeres kiválasztás után az alkalmazásban azonnal
megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a személyzetnek, ebben az esetben
nincs szükség külön kódbeolvasásra.
Amennyiben
utazásod során további jegyellenőrrel találkozol, az applikációban nyisd meg az
érvényes jegyedhez vagy bérletedhez tartozó jegykódot, és mutasd be.
Pontosan úgy, ahogyan a papíralapú napijegyekkel, bérletekkel. Ennek megfelelően nincs külön teendőd, nincs szükség kódbeolvasásra.Ha jegyellenőrrel találkozol az applikációban megnyitva mutasd be az érvényes jegyedhez vagy bérletedhez tartozó jegykódot.
Felszállás során nyomd meg az “Érvényesítés” vagy „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd az első ajtó mellett található QR-kódot tartalmazó matricát a járműre való felszállás előtt minden esetben olvastasd be az applikációban. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenik egy animáció, melyet az autóbusz-vezetőnek mutass be. Felhívjuk figyelmed, hogy közlekedési mobiljegyek vásárlásához és azok utazás során történő használatához wifi vagy rendelkezésre álló mobil adatkeret szükséges. Javasoljuk, hogy mindig feltöltött mobillal indulj útnak!
Amennyiben lemerült a telefonod, és/vagy nincs adatkapcsolatod, úgy nem tudod igazolni, hogy érvényes jeggyel, bérlettel rendelkezel, így emiatt a sofőr vagy a személyzet megtagadhatja tőled a részvételt az utazásban, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatnak.
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha olyan jeggyel vagy bérlettel szeretnél utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes.Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapod, kérünk, ellenőrizd, hogy a megfelelő jegyet választottad-e ki.
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutasd be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével. Ezt a jegykódot az érvényes jegyedre kattintva tudod elérni és bemutatni az ellenőrnek.
Válaszd ki a megvásárolt jegyedet vagy bérletedet, olvasd le a kihelyezett kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutasd fel a sofőrnek vagy a személyzetnek.
Csak a bérletek esetében van erre mód.
A jegyek vagy bérletek esetében a kódbeolvasás a termék érvényességét
igazolja.
Az eseti jegyeknél a kódbeolvasással történik azok érvényesítése.
A kódbeolvasást követően az érvényes jegyek vagy bérletek esetében megjelenik egy animált ábra, amely időszakosan változik. Ez az ábra tájékoztatja az ellenőrzést végző személyzetet arról, hogy érvényes az adott jegy vagy bérlet.