Befektetői közlemények
A szabályozó közzétette határozat-tervezetét a Matáv előfizetői hurok átengedési referencia ajánlatára vonatkozóan
BUDAPEST, 2004. június 15.
A Matáv (NYSE: MTA.N és BÉT: MTAV.BU), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója bejelenti, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa nyilvánosságra hozta határozat-tervezetét a Matáv új előfizetői hurok átengedési referencia ajánlatára vonatkozóan (MARUO). Ezzel egy időben megjelent a MARIO-ra vonatkozó végleges határozat is, amely a tervezethez képest nem tartalmaz lényeges változást.
2004-től a jóváhagyási folyamat utolsó része nyilvános. Az NHH 30 nappal a végleges jóváhagyás előtt nyilvánosságra hozza határozat-tervezetét, s 20 nap áll az érintettek rendelkezésére, hogy ehhez írásos megjegyzéseket fűzzenek. A hatóságnak így 10 napja van, hogy ezeket figyelembe véve bejelentse végső határozatát.
Az előírásoknak megfelelően a Matáv 2004. január 15-én benyújtotta új előfizetői hurok átengedésére vonatkozó (MARUO) referencia ajánlatát. Ez a bejelentés a főbb változásokat mutatja be a szabályozó hatóság határozat-tervezete szerint. A Matáv a tervezethez képest lényeges változásokat szintén közzé fogja tenni. Az ajánlat alapvető jellemzői változatlanok, és 2004-től igénybe vehető új szolgáltatást is tartalmaz.
Előfizetői hurok átengedésre vonatkozó referencia ajánlat változásai
Főbb változások a referencia ajánlatban:
- Az Elektronikus Hírközlésről szóló törvény értelmében a hurokátengedési ajánlat esetén alkalmazott számítás a múltbeli költségeken alapuló teljesen felosztott költségek (FDC) módszerére változik. A változás néhány díj esetében az árak csökkenését eredményezte.
- A Matáv Rt. számára meghatározott tőkeköltség ugyanakkor 15,0%-ról 16,5%-ra nőtt a makrogazdasági környezet miatt.
- A NHH további változásokat eszközölt a díjak egy részénél. A Matáv a változások egy részét nem tartja teljesen konzisztensnek a magyar jogszabályokkal, a megfelelő európai összehasonlító árakkal vagy a társszolgáltatók referencia ajánlataival.
- Ebben a bejelentésben szereplő adatok a határozat-tervezet adatainak felelnek meg.
Az Elektronikus Hírközlésről szóló törvény értelmében a MARUO helyi bitfolyam hozzáférési szolgáltatást is tartalmaz. A szolgáltatás keretében a Matáv a helyi hurok bitfolyamát az úgynevezett DSLAM (digitális előfizetői hozzáférés multiplexer) után adja át a versenytársnak.
A határozat-tervezet szerint egyes szolgáltatásokat és azok díjait nem szükséges a referencia ajánlatban szerepeltetni, ilyen szolgáltatások például az egyszeri rákötési és lekötési díj vagy a berendezés vizsgálati díj.
A helyi hurok átengedésének és a helyi bitfolyam hozzáférés nettó havi díjait az alábbi táblázat tartalmazza:
Ft | Új | Korábbi |
A teljes hurokátengedés havi díja | 2 932 | 2 917 |
A részleges hurokátengedés havi díja | 1 071 | 2 844 |
A helyi bitfolyam hozzáférés havi díja | 3 955 | - |
- A hurok átengedéséhez szükséges vizsgálat díja 37 052 Ft-ról 37 644 Ft-ra nőtt.
- Az átengedéshez kapcsolódó, 100 hurok kapacitású blokk biztosításának egyszeri díjai 83 591 és 387 838 Ft között vannak.
Ezen befektetői közlemény jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmaz. Azon megállapítások, melyek nem múltbeli eseményekre vonatkoznak (azaz a véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentések), jövőre vonatkozóak. Ezen kijelentések a jelenlegi terveken, becsléseken és előrejelzéseken alapulnak, tehát nem lenne helyes ezen kijelentésekre a kellő mértéket meghaladó módon támaszkodni. A jövőre vonatkozó kijelentések azon időpontbeli állapoton alapulnak, amelyben ezen állítások elhangzanak, s nem vállalunk kötelezettséget arra nézve, hogy a kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események alapján a továbbiakban nyilvánosan frissítsük, módosítsuk.
A jövőre vonatkozó kijelentések inherens kockázatokkal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek az előretekintő jellegű megállapításoktól. Az ilyen tényezőket többek között a 2003. december 31-én végződött évre vonatkozó, 20-F formátumú éves jelentésünk is részletezi, amelyet az Egyesült Államok Tőzsde- és Értékpapírfelügyeletéhez (SEC), azaz a U.S. Securities and Exchange Commissionhoz nyújtottunk be.