DELFIN Díj, 2013
A Magyar
Telekom 2008-ban megalapította a
DELFIN Díjat,
melyet évente ítél oda különböző kategóriákban
a
legfenntarthatóbb*
beszállítóinak.
A Díjat 2013-tól már nemcsak saját beszállítói között
hirdeti
meg, hanem minden Magyarországon
tevékenykedő vállalkozás pályázhat az
elismerésre
A DELFIN Díj 2013 olyan vállalkozások elismerésére szolgál, amelyek fenntartható fejlődés iránti elkötelezettsége kimagasló, tevékenységükhöz viszonyított fenntarthatósági teljesítménye példamutató.
A Díj
átadása
DELFIN-Díj átadó és kerekasztal-beszélgetés
2013. június 21. 10.00 óra
Helyszín: Budapest Music Center, IX. Mátyás u. 8..
A pályázat célja
A DELFIN Díj odaítélésével a Magyar
Telekom a fenntartható fejlődés gondolatának népszerűsítését szeretné
elősegíteni, és az azért tett aktivitásokat kívánja elismerni.
Pályázati követelmények
A DELFIN Díj 2013-ra csak
Magyarországon bejegyzett és tevékenykedő vállalatok pályázhatnak. A pályázat
keretében csak olyan megoldást fogadunk el, melyet a 2012-es év folyamán
valósítottak meg (koncepciók és tervek nem képezhetik a pályaművek anyagát).
A pályázat kötelező tartalmi elemei:
- A pályázati adatlap I. kitöltése
- A
pályázati adatlap II. kitöltése, az alábbiak szerint:
- A szervezet tevékenységét bemutató szöveges rész. (max. 300 szó)
- A szervezet fenntarthatósági szempontú általános bemutatása a társadalmi – gazdasági – környezetvédelmi hármas pillér mentén. Ebben a részben kerüljenek bemutatásra az 5. pontbeli, a pályázó vállalatra vonatkozó adatok. (egyenként max. 150 szó)
- A
szervezet kiemelkedő tevékenységének részletes bemutatása az alábbi témák
egyike alapján (max. 1500 szó):
- 1. kategória Megvalósult innováció a fenntarthatóság érdekében (társadalmi és környezeti hatások pozitív irányú megváltoztatása)
- 2. kategória Esélyegyenlőség támogatása, diszkrimináció-mentesség segítése vállalaton belül és kívül
- 3. kategória Klímavédelemmel kapcsolatos beruházás és fejlesztés
- 4. kategória Fenntarthatósági tudatformálás, oktatás
A pályázatokat az egyes részekhez megadott terjedelemben, magyar nyelven kérjük elkészíteni.
A pályázat benyújtása:
A pályázatot elektronikusan
formában kell elkészíteni és benyújtani a következő e-mail címen:
fenntarthatosag@telekom.hu
Az e-mail tárgyában kérjük
feltüntetni „DELFIN2013”
A pályázat benyújtásával a pályázó igazolja,
hogy azt a pályázati feltételek ismeretében,
annak megfelelően készítette el,hozzájárul
annak közzétételéhez; valamint kijelenti,
hogy az abban szereplő adatok a valóságnak megfelelnek.
Korábbi kiírásokban már nyertes pályázat nem indulhat a mostani
kiírásban.
A pályázat benyújtásának határideje:
2013. május 17. (péntek) 12 óra
Pályázat elbírálásának módja
A
pályázatokat szakmai zsűri értékeli és rangsorolja az alábbiak szerint:
A pályázó vállalatra vonatkozó adatok:
- Felelős
vállalatirányítás (0-5 pont)
Milyen irányítási modellt követ a vállalat, és hogyan valósul meg ennek a gyakorlati alkalmazása, mennyire átlátható? - Etikai
megfelelés biztosítása (0-5 pont)
Hogyan biztosítja a vállalat a tisztességes üzleti magatartás, valamint a jogi és etikai normáknak való megfelelést? - Környezeti
teljesítmény (0-5 pont)
Milyen környezeti mérőszámokat használ a vállalat és hogy követi ezek alakulását, milyen céljai vannak? - Környezetközpontú
menedzsment rendszer (0-5 pont)
Milyen menedzsment rendszert használ a vállalat? - Klímavédelem
(0-5 pont)
Milyen széndioxid csökkentési lépéseket tesz a vállalat? - Foglalkoztatási
gyakorlat (0-5 pont)
Hogyan biztosítja a vállalat a diszkriminációmentességet, az egyenlő bánásmódot, a munkahelyi sokszínűséget? - Vállalati
állampolgárság (0-5 pont)
A vállalat mint a társadalom része, hogyan járul hozzá a társadalmi célokhoz (önkéntes munka, adományozás, stb.)? - Esélyegyenlőség
(0-5 pont)
Hogyan biztosítja a vállalat az egyenlő esélyeket munkavállalói és ügyfelei számára?
A pályázó vállalatra vonatkozó információk mind a 8 fenti szempont mentén kerüljenek bemutatásra. Ha valamelyik szempont nem kerül kifejtésre, arra a zsűri automatikusan 0 pontot ad. Amennyiben valamelyik szempont nem releváns az adott vállalatra vonatkozóan, akkor röviden kerüljön kifejtésre, hogy miért nem az.
Valamint a választott témára vonatkozó adatok:
- A megoldás újszerűsége, jelentősége az adott iparági gyakorlatokhoz képest (0-10 pont)
- A megoldás társadalmi dimenzióban elért teljesítménye (0-10 pont)
- A megoldás gazdasági dimenzióban elért teljesítménye (0-10 pont)
- A megoldás környezeti dimenzióban elért teljesítménye (0-10 pont)
A választott témában mind a 4 fenti szempont mentén kerüljön bemutatásra a megoldás. Ha valamelyik szempont nem kerül kifejtésre, arra a zsűri automatikusan 0 pontot ad.
A díjak a 3. pontban felsorolt kategóriánként kerülnek odaítélésre.
A Bíráló Bizottság tagjai
- Dr. Pataki György – Budapesti Corvinus Egyetem, egyetemi docens
- Simon Ernő – független újságíró és kommunikációs szakértő, a Figyelő volt főszerkesztője
- Bodó Péter – Tudatos Vásárlók Egyesülete
- Szomolányi Katalin - Magyar Telekom, Vállalati fenntarthatósági központvezető
- György Bence – TV2, aktuális hírműsorok vezetője
Díjazás
A
kategóriák díjazottjai Botos Péter üvegművész erre az alkalomra készített
alkotását kapják, valamint meghívást
a Magyar Telekom Fenntarthatósági
Napjára, ahol bemutathatják a
fenntarthatóság terén elért eredményeiket. (A fenntarthatósági napról bővebben
http://www.fenntarthatonap.hu oldalon olvashatnak.) A
díjátadót követően a győztesekről a Magyar Telekom hírt ad a médiában, valamint
az általa létrehozott
Fenntarthatósági Média Klub keretein belül is hírt ad
a díjazottak megoldásairól.
A pályázattal kapcsolatos kérdéseiket Benedek Áronnak ( benedek.aron@telekom.hu) tehetik fel a megadott elérhetőségeken.
*Fenntarthatóság – a gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi érdekek harmonizálása, összhangja.A Magyar Telekom fenntarthatósági tevékenységéről bővebben: https://www.telekom.hu/fenntarthatosag