Sajtóhírek
Sajtóbeszélgetés a Matáv északkelet-magyarországi régiójának munkájáról
Budapest, 2003. június 20.
2003. június 19-én a Matáv északkelet-magyarországi régiójának vezetői sajtóbeszélgetést tartottak Miskolcon, melynek keretében tájékoztatást adtak a régió elmúlt évi eredményeiről és a 2003. évi tervekről. A sajtóbeszélgetésen részt vett: Kenesei Tibor régióvezető, Király Károly az Üzleti Megoldások Üzletág regionális vezetője, Tóthné Lengyel Zsuzsanna és Solymosi Ágostonné a Lakossági Szolgáltatások Üzletág regionális vezetői.
Területi képviselet az északkelet-magyarországi
régióban
A területi képviselet négy megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén,
Heves, Nógrád és Bács-Kiskun megyében közvetíti a Matáv Csoport stratégiáját.
Napi tevékenysége körébe tartozik a helyi önkormányzatok távközléssel
kapcsolatos kérdéseinek megválaszolása, a komplex – funkcionális szervezeteken
túlnyúló – problémakezelés, a több mint 600 települést magukba foglaló megyék
területén. Az önkormányzati vezetőkkel való kapcsolattartás részeként
rendszeresen beszámolunk az adott térséget érintő távközlési beruházásainkról,
ezzel is segítve a települések vezetőinek munkáját.
A Matáv szerepe nem
csupán a távközlési szolgáltatásokra korlátozódik. Felelős társadalmi
szereplőként a magyar kulturális élet és a civil szerveződések egyik jelentős
támogatója is. Az elmúlt időszakban olyan kezdeményezések fűződtek a Matáv
nevéhez, mint a Mindentudás Egyeteme, vagy a Matáv adományvonal. A magyar
népzenei gyökerekből táplálkozó, abból világzenét formáló Ghymes együttes és a
Matáv együttműködése továbbra is folytatódik, (a régióban legközelebb Encsen és
Mezőkövesden koncertezik a zenekar). Miskolcon a hagyományokhoz híven idén is
támogatjuk a Kaláka fesztivál megrendezését, és a jövő évadban ismét támogatjuk
a Kecskeméti színház egyik újabb darabjának színpadra állítását.
A
Távolsági kihívás keretében egy 6 héten keresztül tartó, 12 várost érintő
rendezvénysorozatot indított a Matáv. A Várospárbajra Miskolc és Zalaegerszeg
között 2003. június 7-én került sor. A nyertes város Miskolc lett, így az
500.000 forintos támogatást a miskolci Autista Gyermekek Oktatási Alapítványa
kapta meg.
2002-ben a Matáv 2.500.000 forinttal támogatta a miskolci
régióban működő szociális intézményeket. Ez a támogatás 2003-ban tovább nőtt,
idén majdnem 3.300.000 forintot juttatunk a rászorulóknak. Többek között az
alábbi szervezetek részesültek támogatásunkban: Adra Vitium Esélyegyenlőség
Alapítvány, Edelényi Lakosokért Alapítvány, Marigold Alapítvány, Cukorbetegek
Egri Egyesülete, Miskolci 46. számú Általános Iskola Tanulóiért Alapítvány, ,
Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége, Gyermek és Ifjúsági
Lelkisegély Szolgálatok Országos Szövetsége, Telefonos Lelkisegély Szolgálat
Kazincbarcika, Alapítvány a Gyermeksebészeti Betegekért, miskolci Megyei Kórház,
Ózdi Kék Sirály Zenei Egyesület, Abaúj Lakossága Kórházi Ellátásáért Alapítvány,
Ózd-Táblai Általános Iskoláért Alapítvány, Gyöngyös Állatvédelmi Egyesület,
Gyöngyös és Térsége Alapítvány és a Miskolci Autista Gyermekek Oktatási
Alapítványa.
Műszaki fejlesztések és hálózatüzemeltetés a
régióban
A Műszaki szolgáltatási központok – beleértve a Miskolci
központot is – alaptevékenysége a távközlési hálózatok és az azokon működő
átviteltechnikai rendszerek üzemeltetése, ezek innovációja. Operatív feladatunk
a Matáv teljes ügyfélkörét kiszolgáló helyi hálózatok létesítése és a
hibaelhárítási tevékenység a térségben. Ez a szervezet biztosítja az ügyfélnél
végződő helyi hálózatok és az azokon nyújtott szolgáltatások teljes műszaki
hátterét. A régióban ez több mint 9.700 km helyi hálózatot, csak Borsod megyében
közel 5.000 kilométernyi helyi kábelt jelent. A régióban az ország távközlési
vérkeringésébe bekapcsoló gerinc- és körzethálózat 93%-a optikai kábel.
A
nagyarányú hálózatfejlesztéseknek köszönhetően már egy ideje elmondhatjuk, hogy
hagyományos telefonvonalat bárhol tudunk biztosítani, a vezetékes vonalsűrűség
és vonalszám az északkelet-magyarországi régióban is elérte a telítődési pontot.
Ennek következtében a műszaki területen most már a jobb szolgáltatásminőség, a
gyorsabb és rövidebb létesítési idő a lényeges, továbbá olyan minőségi
követelmények, mint a megbízhatóság vagy a hibák arányának csökkenése. A
vezetékes vonalszám területünkön meghaladja a 346 ezret, Borsod-Abaúj-Zemplén
megyében a 154 ezret.
A szolgáltatások minőségi fejlődésével párhozamosan
végezzük az analóg központok kiváltását digitális központokkal. Az előfizetők
egyre nagyobb körét látjuk el digitális központról. Ez a modernizálási folyamat
jelenleg is tart, a hálózat digitalizáltságának mértéke 77%. A vezetékes telefon
előnyeinek maximális kihasználását jelentő ISDN-csatornák száma a vezetékes
vonalak 14%-át teszi ki. A minőségi vezetékes kapcsolatot jelentő másik
stratégiai termékünk az ADSL, amely a modemes internetkapcsolat gyorsaságának
többszörösét kínálja vezetékes telefonvonalon, forgalmi díj nélkül. Az ehhez
szükséges műszaki háttér megteremtése területünkön már 7 nagyobb városban
megtörtént, és idén további 15 településsel bővítjük a lefedettséget,
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében Encs, Sárospatak, Sátoraljaújhely, Szerencs,
Kazincbarcika, Mezőkövesd, Ózd, Sajószentpéter, Tiszaújváros szerepel terveink
között. Fontos kérdésként kezeljük a kistelepülések bekapcsolódását is a
világháló vérkeringésébe. A régióban szűkebb környezetünkben legutóbb Harsányban
teremtettük meg az ISDN-szolgáltatás lehetőségét. A közeljövőben pedig Hangács
településen nemcsak az ISDN-, hanem az ADSL-szolgáltatás elérhetőségét
biztosítjuk.
A lakossági ügyfelek mellett az üzleti ügyfelek igényeit
kiszolgáló hálózati háttér biztosítása is a kiemelt feladataink közé tartozik.
Fejlesztési terveink kidolgozásakor igyekszünk messzemenőkig figyelembe venni a
régióban megjelenő új vállalkozások, ipari parkok, lakóparkok, kistérségi
beruházások, munkahely- és esélyteremtő kezdeményezések infrastrukturális
igényeit. Számukra előfizetői optikai hálózatot építünk ki. Mint ahogy tettük
ezt az utóbbi időszak egyik jelentős munkahelyteremtő beruházásánál, a Bosh
miskolci üzemcsarnokának távközlési ellátásakor is.
A Matáv egyes műszaki
központjai között zajló minőségügyi versenyben, 2001-ben és 2002-ben is a
Miskolci központ szerezte meg az első helyet. Minőségirányítási rendszerünket az
ISO 9001:2000 szabvány szerint sikeresen tanúsították összhangban a Matáv
Csoport többi szervezetével. Ezenkívül megfeleltünk az ISO 14001:1996 szerinti
környezetközpontú irányítási rendszer előírásainak is.
Matáv Pont
bolthálózat a régióban
A bolthálózat a Lakossági Szolgáltatások Üzletág,
Kiskereskedelmi értékesítési területének értékesítési csatornája. Magában
foglalja a saját tulajdonú Matáv Pont boltokat és a viszonteladó partnerek által
üzemeltetett Matáv Pont Hivatalos Partner boltokat. A Matáv Pont boltok jelenleg
is működő országos rendszerét 1999-től folyamatosan hozta létre a társaság
vezetése. A legtöbb Matáv Pont bolt korábban ügyfélszolgálati irodaként
működött. A Matáv célja az átalakítással elsősorban az volt, hogy a cég összes
termékét és szolgáltatását egy helyen, színvonalas körülmények között kínálja
előfizetőinek. Fontos cél volt az is, hogy a korábbinál nagyobb területen,
egységes küllemű, korszerű boltok révén kényelmes körülményeket biztosítson az
ügyeit továbbra is személyesen intézni kívánóknak. A vásárlók és érdeklődők a
Matáv Pont boltokban a távközléssel kapcsolatos ügyeik intézésén kívül, vonali
hozzáféréseket (ADSL, ISDN, Analóg) és szolgáltatásokat rendelhetnek meg,
internetezhetnek, vezetékes, illetve GSM-készülékeket, tartozékokat, telefon- és
feltöltő kártyákat vásárolhatnak, internet-szolgáltatásokat rendelhetnek,
tájékozódhatnak a Matáv akciós szolgáltatás- és készülék ajánlatairól. A
Bolthálózat elsődlegesen értékesítési funkciókra lett kialakítva, de az ügyfelek
teljes körű kiszolgálása és elégedettségének növelése érdekében, a személyesen
betérő ügyfelek részére, minden ügyfélkapcsolati, ügyfélszolgálati feladatokat
is ellát.
A Matáv Pont boltok elsősorban a megyeszékhelyeken találhatók,
illetve Budapesten, országosan összesen 24 helyen. A boltok hétköznap reggeltől
estig nyitva tartanak, továbbá szombaton - és a nagy bevásárló központokban
(Plázákban) vasárnap is - várják az érdeklődőket. A személyes ügyintézés az
ügyfelek véleménye szerint biztonságérzetet ad, ezért a telefonos (1212)
ingyenes ügyfélszolgálati lehetőség mellett a Matáv Pont boltok jelentősége
napjainkban is meghatározó a lakosság és a kisvállalkozók körében. Ez a
fogyasztói igény hozta létre a Matáv Pont Hivatalos Partnerek bolthálózatát,
mely már 52 partnert jelent az országban. Ezek a boltok azonos arculati
megjelenéssel, a Matáv Pontokhoz hasonló portfolió ajánlattal működnek, azzal a
különbséggel, hogy nem Matávos értékesítők, hanem viszonteladó partnereink. A
Matáv Bolthálózat irányítása három területre osztható: a budapesti, a nyugati,
és a keleti régióra.
A miskolci székhelyű Keleti Régió, 6 Matáv Pontot és 20
hivatalos partner által üzemeltetett (Matáv Pont Hivatalos Partner) boltot fog
össze.
Saját tulajdonú Matáv Pont bolthálózat
Miskolc: a
legnagyobb alapterületű bolt, a belvárosi Széchenyi utcában. 12 fős létszámmal
és a legszélesebb választékot bemutató árukínáló felülettel, internet- és
GSM-termékkínálattal. Hétköznap 9 és 18 óra között, szombaton 8 és 13 óra között
várja vásárlóit, ügyfeleit.
Eger: a Matáv-portfolión kívül az Axelero
teljes választékát és a Westel termékeit is felöleli a kínálat. A bolt 9 fővel,
hétköznap 8 és 18 óra között, szombaton 8 és 13 óra között tart
nyitva.
Debrecen: a Pláza bevásárlóközpontban működő, leglátogatottabb,
legnagyobb forgalmú bolt. A teljes Matáv-, Axelero- és Westel-termékskálát
forgalmazó, 12 fős bolt hétköznap 9 és 20 óra között, szombaton és vasárnap 9 és
18 óra között vár minden érdeklődőt.
Nyíregyháza: a Pláza bevásárló
központban kínálja a Matáv Csoport termékeit, 9 fős létszámmal. Nyitvatartási
ideje hétköznapokon 9-től 20 óráig, szombaton és vasárnap 10-tól 18
óráig.
Szolnok: a Matáv-termékek mellett Axelero- és Westel-ajánlatokat
is kínál a belváros szívében lévő önálló bolthelyiségben. Hétköznapokon 8 és 19
óra között tart nyitva, 9 fős személyzet foglalkozik a fogyasztók igényeinek
teljesítésével.
Békéscsaba: nem Matávos (LTO) területen, önálló
bolthelyiségben, 3 fővel szűkített portfoliót értékesít. Hétköznapokon 8.30 és
16.30 óra közötti nyitvatartási időben várja vásárlóit és ad tájékoztatást
látogatóinak.
A hat saját tulajdonú bolton kívül a Matáv-val
együttműködési megállapodást kötött partnerek húsz üzletet működtetnek a Keleti
Régió területén.
Matáv Pont Hivatalos Partneri boltok:
Berettyóújfalu,
Encs, Gyöngyös, Hajdúszoboszló, Hatvan, Karcag, Kazincbarcika, Kisvárda,
Mátészalka, Mezőkövesd, Mezőtúr, Miskolc (Bajcsy Zs. u.), Miskolc (Szemere u.),
Ózd, Szerencs, Szolnok, Tiszaújváros
LTO területen:
Gyula,
Kunszentmárton, Orosháza
Az Indirekt értékesítési csatorna a
régióban
Az Indirekt értékesítési csatorna északkelet-magyarországi
régiójának feladata Borsod, Heves, Nógrád megyékben, valamint Kecskeméten,
Cegléden és vonzáskörzetükben működő viszonteladói és üzletkötő hálózat
munkájának koordinálása, támogatása. A megyeszékhelyeken és a nagyvárosokon
kívül rendelkezünk telephellyel a kistelepüléseken is, hogy szükség esetén
mindenhová rövid időn belül eljuthassanak értékesítőink.
Az ügyfélkörünkbe a
régió területén működő kis- és mikrovállalkozások (kb.18.000 ügyfél), valamint a
középvállalkozások (2.000 ügyfél) tartoznak.
Az ügyfélelégedettség növelése
alapvető célunk, mely e piacon leghatékonyabban úgy érhető el, ha a
viszonteladói és üzletkötői kör nem csak értékesítőként működik, hanem
ügyfélmenedzseri funkciókat is ellát. 38 külső partnerünk munkáját az Indirekt
csatorna régióvezetője és 5 belső munkatársa koordinálja, irányítja. A
régiónkban jelenleg 24 üzletkötő és 14 viszonteladó partnerünk dolgozik. Az
értékesítői hálózat kialakításakor a fő szempont az volt, hogy biztosítani
tudjuk az ügyfeleink teljes körű kiszolgálását, a proaktív kapcsolattartást és
az értékesítést személyes kapcsolataik útján.
A megyeszékhelyeken és a
nagyvárosokon kívül rendelkezünk telephellyel a kistelepüléseken is, hogy
szükség esetén mindenhová rövid időn belül eljuthassanak értékesítőink.
Viszonteladó partnereink rendszerintegrátori képességekkel bíró és kitűnő
távközlési szakembereket foglalkoztató vállalkozások, ahol a munkatársak nem
csak a Matáv szolgáltatásaiban jártasak, de távközlési szaktanácsadásban,
meglévő rendszerek, hálózatok feltérképezésében is komoly segítséget nyújtanak.
A kiemelt értékesítő partnereinkre az üzletágunk kezelésébe tartozó és a
jelentősebb bevételt biztosító ügyfelek személyes kezelését bíztuk. A személyes
kezelés az üzleti ügyfeleink kb. 1/3-át érinti. A személyes ügyfélkezelési
programunkkal az ügyfélkezelés minőségét és hatékonyságát kívánjuk javítani,
valamint erősíteni szeretnénk az értékesítőink elkötelezettségét és lojalitását.
Folyamatosan törekszünk arra, hogy ügyfeleink a számukra legmegfelelőbb
szolgáltatásaink használata mellett telekommunikációs költségeiket
optimalizálhassák. Az ügyfeleinkkel való kapcsolattartás és az információátadás
segítése érdekében a tavalyi évtől kezdődően havonta színes információs
kiadványt küldünk számukra, valamint rendszeresen ügyféltalálkozókat, szakmai
rendezvényeket szervezünk a régió megyeszékhelyein, ahol egy-egy aktuális
témával kapcsolatban adunk számukra tájékoztatást.
Az Üzleti Megoldások
Üzletág a régióban
A Matáv Üzleti Megoldások Üzletága Magyarország
legnagyobb rendszerintegrációval foglalkozó megoldás szállítója. Az Üzletág
feladata az üzleti piacszegmens (kiemelt és nagy ügyfelek), mintegy 6 ezer
partner részére a távközlés és informatika vívmányainak elérhetővé tétele,
hatékony testre szabott megoldásokkal.
Az ügyfelek számára egyre
fontosabb a minőség, a hibamentes használhatóság, a komplex megoldások, az
egyedi alkalmazások, különböző rendszerek integrációja, bővítése. Meredeken nő a
sávszélesség igény, a nagysebességű hálózatok iránti érdeklődés. A Matáv
személyes ügyfélmenedzserei szoros kapcsolatot tartanak fenn a partnerekkel,
ismerik az ügyfél tevékenységét, szakmai hátterét. A folyamatok és a partner
céljának ismeretében képesek megfogalmazni az üzletfél infokommunikációs
igényeit, amelyekre minden esetben egyedi javaslatot tesznek. A piaci szegmensek
mind specifikusabb megismerésének eredményeképp, a partnerekkel közösen több
"szakmai csomag" került kidolgozásra.
Jelentősebb helyi, szakmai
együttműködések a térség kiemelt intézményeivel
- TVK Rt.
Az elmúlt év
legsikeresebb projektje a Tiszai Vegyi Kombinát Rt alközponti rendszerének
teljes rekonstrukciója volt. A Matáv csoport a jelenleg legmodernebb
kommunikációs rendszert (ISDN alapú alközpont, IP technológia Közvetlen
kapcsolat a mobil szolgáltatóval ) helyezett üzembe.
-
Észak-magyarországi Regionális Vízművek Rt.
Az elmúlt évben 4 végpontos
Multilan szolgáltatásra kötöttünk szerződést az Észak-magyarországi Regionális
Vízművek Rt-vel, amellyel az adatátvitelt, az internet elérést és a belső
levelezést oldottuk meg. Ebben az évben modernizáltuk az alközpontjaikat,
amelyek közül a két egymással nagy forgalmat lebonyolítót társközpontként
üzemeltetjük.
- Egererdő Rt.
A cég 13 telephelyét kapcsoltuk össze egy
adatátviteli rendszerbe. Ahol a belső forgalmon kívül egy kilépési ponton
keresztül csatlakozhatnak az internethez is.
Jelentősebb referenciák
(pályázaton elnyert megbízások)
Mezőkeresztesi Takarékszövetkezet - 14
végpontos Multilan hálózat
Heves Megyei Vízmű Rt. - alközponti rendszer,
strukturált hálózat
Palatinus 94 Kft. - IP Complex hálózat.
Szolgáltatásaink:
forgalmi csomagok
prémium szolgáltatások
ADSL
alapú privát hálózatok
IP alapú hálózatok,
megoldások
alkalmazás-fejlesztés, rendszerintegráció
ASP típusú
távszolgáltatások
számítógép hálózatok
bankkártya rendszerek,
megoldások
biztonsági megoldások (e-Fal)
e- szolgáltatások széles skálája
(B2B, B2C, e-Munka)
hitelesítési, azonosítási szolgáltatások
(e-Szignó).
Kenesei Tibor, területi képviseleti vezető és a műszaki
szolgáltatási központ vezetője
1988 óta dolgozik a Matáv-nál, először
üzemviteli és innovációs területen szerzett tapasztalatokat. A Kandó Kálmán
Műszaki Főiskolán üzemmérnöki diplomát Kapcsolástechnikai szakon 1989-ben,
Nemzetközi marketing szakközgazdász oklevelet a Külkereskedelmi Főiskolán
1997-ben szerzett. A Miskolci MSZK vezetői illetve képviseleti vezetői
munkakörét 2001. február 1-től látja el.
Király Károly, az Üzleti
Megoldások Üzletág kelet-magyarországi régióvezetője
1970-től dolgozik a
Matávnál, illetve annak jogelődjénél többek között az alábbi pozíciókat töltötte
be: Javító-Szerelő Üzem (JAVSZER) vezetője, majd az Északtel Kft. ügyvezető
igazgatója, ezután a Matávcom Kft. igazgatója, később a Matáv Üzleti Megoldások
Üzletágának Miskolci értékesítési osztályvezetője. Jelenleg a Matáv Üzleti
Megoldások Üzletág Értékesítési Divízió Kelet-magyarországi Régiójának
regionális értékesítési vezetője.
Tóthné Lengyel Zsuzsanna, a Lakossági
Szolgáltatások Üzletág regionális vezetője
1983 óta dolgozik a Matávnál.
Beruházási pénzügyi előadóként kezdte munkáját. Okleveles üzemgazdász diplomát a
Pénzügyi és Számviteli Főiskolán szerzett 1983- ban. Az értékesítés területén
1997 óta dolgozik. A jelenlegi munkakörét 2000 áprilisától látja el.
Solymosi Ágostonné, a Matáv Pont Bolthálózat regionális
vezetője
1981-ben szerzett közgazdász diplomát a Közgazdaságtudományi
Egyetemen. 1982-ig a Lenin Kohászati Műveknél dolgozott tervező statisztikus és
tervező-elemző közgazdászként. 1982-től a dolgozik a Miskolci Postaigazgatóságon
- 1990-től a Matávnál, többek között a szervezési és a vállalkozási osztályon,
majd a marketing osztály vezetője lett. 1999-től a Bolthálózat Keleti régiójának
területi vezetője.
Kistelepülési ADSL fejlesztések az
északkelet-magyarországi régióban
A Matáv kiemelten fontos célja, hogy a
villámgyors szélessávú Internet-elérést kínáló ADSL szolgáltatás minél rövidebb
időn belül elérhetővé váljon szolgáltatási területének jelentős részén, annak
érdekében, hogy ügyfeleink "testreszabottan", igényeiknek leginkább megfelelő
csatlakozással érhessék el a világhálót.
A 2003. III. negyedévi
fejlesztéseket követően a Matáv új módszert vezet be a fejlesztések
folytatásaként. Az ADSL szolgáltatás kiterjesztésének menetét ezentúl ugyanis, -
egyéb feltételek mellett – befolyásolja az adott, még lefedetlen településen elő
potenciális előfizetők száma is. Abban az esetben, ha egy-egy településről előre
meghatározott számú igény érkezik, a Matáv ennek megfelelően felgyorsítja az
adott területen az ADSL szolgáltatás elérhetővé tételét.
Az igények
regisztrálása a www.adsl.matav.hu-n, illetve az internetszolgáltatókon keresztül
történik.
A www.adsl.matav.hu-n történő regisztráció első lépéseként az
ügyfelek kiválaszthatják, hogy mely internetszolgáltatótól kívánják igénybe
venni a szolgáltatást. A regisztráció további feltételeiről a választott
internetszolgáltatónál tájékozódhat az ügyfél. A Matáv a szerződött
internetszolgáltatók részére nagykereskedelmi alapon biztosítja az ADSL
szolgáltatást, akik egyéni és üzleti ügyfeleiknek biztosítják a regisztrációs
lehetőséget (a program keretében egyik internetszolgáltató sem részesül
előnyben).
A regisztrációhoz szükség van a névre, telepítési címre, a Matáv
vezetékes telefonszámra és ügyfélszámra, amelyre az ügyfél az ADSL hozzáférést
meg szeretné rendelni, egy telefonszámra csak egy regisztrációt fogadunk el,
illetve ISDN esetén csak a vezérszámra vonatkozó megrendelést tekintjük
érvényesnek.
Az új program keretében a Matáv az északkelet-magyarországi
régióban az alábbi helyszíneken tervezi elsőként a fejlesztéseket: Edelény,
Gyöngyössolymos, Kecskemét-Hetényegyháza, Kerekegyháza, Ceglédbercel,
Szabadszállás.