Sajtóhírek

Sajtóbeszélgetés a Matáv északkelet-magyarországi régiójának munkájáról

Budapest, 2003. június 20.

2003. június 19-én a Matáv északkelet-magyarországi régiójának vezetői sajtóbeszélgetést tartottak Miskolcon, melynek keretében tájékoztatást adtak a régió elmúlt évi eredményeiről és a 2003. évi tervekről. A sajtóbeszélgetésen részt vett: Kenesei Tibor régióvezető, Király Károly az Üzleti Megoldások Üzletág regionális vezetője, Tóthné Lengyel Zsuzsanna és Solymosi Ágostonné a Lakossági Szolgáltatások Üzletág regionális vezetői.

Területi képviselet az északkelet-magyarországi régióban

A területi képviselet négy megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád és Bács-Kiskun megyében közvetíti a Matáv Csoport stratégiáját. Napi tevékenysége körébe tartozik a helyi önkormányzatok távközléssel kapcsolatos kérdéseinek megválaszolása, a komplex – funkcionális szervezeteken túlnyúló – problémakezelés, a több mint 600 települést magukba foglaló megyék területén. Az önkormányzati vezetőkkel való kapcsolattartás részeként rendszeresen beszámolunk az adott térséget érintő távközlési beruházásainkról, ezzel is segítve a települések vezetőinek munkáját.

A Matáv szerepe nem csupán a távközlési szolgáltatásokra korlátozódik. Felelős társadalmi szereplőként a magyar kulturális élet és a civil szerveződések egyik jelentős támogatója is. Az elmúlt időszakban olyan kezdeményezések fűződtek a Matáv nevéhez, mint a Mindentudás Egyeteme, vagy a Matáv adományvonal. A magyar népzenei gyökerekből táplálkozó, abból világzenét formáló Ghymes együttes és a Matáv együttműködése továbbra is folytatódik, (a régióban legközelebb Encsen és Mezőkövesden koncertezik a zenekar). Miskolcon a hagyományokhoz híven idén is támogatjuk a Kaláka fesztivál megrendezését, és a jövő évadban ismét támogatjuk a Kecskeméti színház egyik újabb darabjának színpadra állítását.

A Távolsági kihívás keretében egy 6 héten keresztül tartó, 12 várost érintő rendezvénysorozatot indított a Matáv. A Várospárbajra Miskolc és Zalaegerszeg között 2003. június 7-én került sor. A nyertes város Miskolc lett, így az 500.000 forintos támogatást a miskolci Autista Gyermekek Oktatási Alapítványa kapta meg.

2002-ben a Matáv 2.500.000 forinttal támogatta a miskolci régióban működő szociális intézményeket. Ez a támogatás 2003-ban tovább nőtt, idén majdnem 3.300.000 forintot juttatunk a rászorulóknak. Többek között az alábbi szervezetek részesültek támogatásunkban: Adra Vitium Esélyegyenlőség Alapítvány, Edelényi Lakosokért Alapítvány, Marigold Alapítvány, Cukorbetegek Egri Egyesülete, Miskolci 46. számú Általános Iskola Tanulóiért Alapítvány, , Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége, Gyermek és Ifjúsági Lelkisegély Szolgálatok Országos Szövetsége, Telefonos Lelkisegély Szolgálat Kazincbarcika, Alapítvány a Gyermeksebészeti Betegekért, miskolci Megyei Kórház, Ózdi Kék Sirály Zenei Egyesület, Abaúj Lakossága Kórházi Ellátásáért Alapítvány, Ózd-Táblai Általános Iskoláért Alapítvány, Gyöngyös Állatvédelmi Egyesület, Gyöngyös és Térsége Alapítvány és a Miskolci Autista Gyermekek Oktatási Alapítványa.

Műszaki fejlesztések és hálózatüzemeltetés a régióban

A Műszaki szolgáltatási központok – beleértve a Miskolci központot is – alaptevékenysége a távközlési hálózatok és az azokon működő átviteltechnikai rendszerek üzemeltetése, ezek innovációja. Operatív feladatunk a Matáv teljes ügyfélkörét kiszolgáló helyi hálózatok létesítése és a hibaelhárítási tevékenység a térségben. Ez a szervezet biztosítja az ügyfélnél végződő helyi hálózatok és az azokon nyújtott szolgáltatások teljes műszaki hátterét. A régióban ez több mint 9.700 km helyi hálózatot, csak Borsod megyében közel 5.000 kilométernyi helyi kábelt jelent. A régióban az ország távközlési vérkeringésébe bekapcsoló gerinc- és körzethálózat 93%-a optikai kábel.

A nagyarányú hálózatfejlesztéseknek köszönhetően már egy ideje elmondhatjuk, hogy hagyományos telefonvonalat bárhol tudunk biztosítani, a vezetékes vonalsűrűség és vonalszám az északkelet-magyarországi régióban is elérte a telítődési pontot. Ennek következtében a műszaki területen most már a jobb szolgáltatásminőség, a gyorsabb és rövidebb létesítési idő a lényeges, továbbá olyan minőségi követelmények, mint a megbízhatóság vagy a hibák arányának csökkenése. A vezetékes vonalszám területünkön meghaladja a 346 ezret, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a 154 ezret.

A szolgáltatások minőségi fejlődésével párhozamosan végezzük az analóg központok kiváltását digitális központokkal. Az előfizetők egyre nagyobb körét látjuk el digitális központról. Ez a modernizálási folyamat jelenleg is tart, a hálózat digitalizáltságának mértéke 77%. A vezetékes telefon előnyeinek maximális kihasználását jelentő ISDN-csatornák száma a vezetékes vonalak 14%-át teszi ki. A minőségi vezetékes kapcsolatot jelentő másik stratégiai termékünk az ADSL, amely a modemes internetkapcsolat gyorsaságának többszörösét kínálja vezetékes telefonvonalon, forgalmi díj nélkül. Az ehhez szükséges műszaki háttér megteremtése területünkön már 7 nagyobb városban megtörtént, és idén további 15 településsel bővítjük a lefedettséget, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében Encs, Sárospatak, Sátoraljaújhely, Szerencs, Kazincbarcika, Mezőkövesd, Ózd, Sajószentpéter, Tiszaújváros szerepel terveink között. Fontos kérdésként kezeljük a kistelepülések bekapcsolódását is a világháló vérkeringésébe. A régióban szűkebb környezetünkben legutóbb Harsányban teremtettük meg az ISDN-szolgáltatás lehetőségét. A közeljövőben pedig Hangács településen nemcsak az ISDN-, hanem az ADSL-szolgáltatás elérhetőségét biztosítjuk.

A lakossági ügyfelek mellett az üzleti ügyfelek igényeit kiszolgáló hálózati háttér biztosítása is a kiemelt feladataink közé tartozik. Fejlesztési terveink kidolgozásakor igyekszünk messzemenőkig figyelembe venni a régióban megjelenő új vállalkozások, ipari parkok, lakóparkok, kistérségi beruházások, munkahely- és esélyteremtő kezdeményezések infrastrukturális igényeit. Számukra előfizetői optikai hálózatot építünk ki. Mint ahogy tettük ezt az utóbbi időszak egyik jelentős munkahelyteremtő beruházásánál, a Bosh miskolci üzemcsarnokának távközlési ellátásakor is.

A Matáv egyes műszaki központjai között zajló minőségügyi versenyben, 2001-ben és 2002-ben is a Miskolci központ szerezte meg az első helyet. Minőségirányítási rendszerünket az ISO 9001:2000 szabvány szerint sikeresen tanúsították összhangban a Matáv Csoport többi szervezetével. Ezenkívül megfeleltünk az ISO 14001:1996 szerinti környezetközpontú irányítási rendszer előírásainak is.

Matáv Pont bolthálózat a régióban

A bolthálózat a Lakossági Szolgáltatások Üzletág, Kiskereskedelmi értékesítési területének értékesítési csatornája. Magában foglalja a saját tulajdonú Matáv Pont boltokat és a viszonteladó partnerek által üzemeltetett Matáv Pont Hivatalos Partner boltokat. A Matáv Pont boltok jelenleg is működő országos rendszerét 1999-től folyamatosan hozta létre a társaság vezetése. A legtöbb Matáv Pont bolt korábban ügyfélszolgálati irodaként működött. A Matáv célja az átalakítással elsősorban az volt, hogy a cég összes termékét és szolgáltatását egy helyen, színvonalas körülmények között kínálja előfizetőinek. Fontos cél volt az is, hogy a korábbinál nagyobb területen, egységes küllemű, korszerű boltok révén kényelmes körülményeket biztosítson az ügyeit továbbra is személyesen intézni kívánóknak. A vásárlók és érdeklődők a Matáv Pont boltokban a távközléssel kapcsolatos ügyeik intézésén kívül, vonali hozzáféréseket (ADSL, ISDN, Analóg) és szolgáltatásokat rendelhetnek meg, internetezhetnek, vezetékes, illetve GSM-készülékeket, tartozékokat, telefon- és feltöltő kártyákat vásárolhatnak, internet-szolgáltatásokat rendelhetnek, tájékozódhatnak a Matáv akciós szolgáltatás- és készülék ajánlatairól. A Bolthálózat elsődlegesen értékesítési funkciókra lett kialakítva, de az ügyfelek teljes körű kiszolgálása és elégedettségének növelése érdekében, a személyesen betérő ügyfelek részére, minden ügyfélkapcsolati, ügyfélszolgálati feladatokat is ellát.

A Matáv Pont boltok elsősorban a megyeszékhelyeken találhatók, illetve Budapesten, országosan összesen 24 helyen. A boltok hétköznap reggeltől estig nyitva tartanak, továbbá szombaton - és a nagy bevásárló központokban (Plázákban) vasárnap is - várják az érdeklődőket. A személyes ügyintézés az ügyfelek véleménye szerint biztonságérzetet ad, ezért a telefonos (1212) ingyenes ügyfélszolgálati lehetőség mellett a Matáv Pont boltok jelentősége napjainkban is meghatározó a lakosság és a kisvállalkozók körében. Ez a fogyasztói igény hozta létre a Matáv Pont Hivatalos Partnerek bolthálózatát, mely már 52 partnert jelent az országban. Ezek a boltok azonos arculati megjelenéssel, a Matáv Pontokhoz hasonló portfolió ajánlattal működnek, azzal a különbséggel, hogy nem Matávos értékesítők, hanem viszonteladó partnereink. A Matáv Bolthálózat irányítása három területre osztható: a budapesti, a nyugati, és a keleti régióra.
A miskolci székhelyű Keleti Régió, 6 Matáv Pontot és 20 hivatalos partner által üzemeltetett (Matáv Pont Hivatalos Partner) boltot fog össze.

Saját tulajdonú Matáv Pont bolthálózat

Miskolc: a legnagyobb alapterületű bolt, a belvárosi Széchenyi utcában. 12 fős létszámmal és a legszélesebb választékot bemutató árukínáló felülettel, internet- és GSM-termékkínálattal. Hétköznap 9 és 18 óra között, szombaton 8 és 13 óra között várja vásárlóit, ügyfeleit.

Eger: a Matáv-portfolión kívül az Axelero teljes választékát és a Westel termékeit is felöleli a kínálat. A bolt 9 fővel, hétköznap 8 és 18 óra között, szombaton 8 és 13 óra között tart nyitva.

Debrecen: a Pláza bevásárlóközpontban működő, leglátogatottabb, legnagyobb forgalmú bolt. A teljes Matáv-, Axelero- és Westel-termékskálát forgalmazó, 12 fős bolt hétköznap 9 és 20 óra között, szombaton és vasárnap 9 és 18 óra között vár minden érdeklődőt.

Nyíregyháza: a Pláza bevásárló központban kínálja a Matáv Csoport termékeit, 9 fős létszámmal. Nyitvatartási ideje hétköznapokon 9-től 20 óráig, szombaton és vasárnap 10-tól 18 óráig.

Szolnok: a Matáv-termékek mellett Axelero- és Westel-ajánlatokat is kínál a belváros szívében lévő önálló bolthelyiségben. Hétköznapokon 8 és 19 óra között tart nyitva, 9 fős személyzet foglalkozik a fogyasztók igényeinek teljesítésével.

Békéscsaba: nem Matávos (LTO) területen, önálló bolthelyiségben, 3 fővel szűkített portfoliót értékesít. Hétköznapokon 8.30 és 16.30 óra közötti nyitvatartási időben várja vásárlóit és ad tájékoztatást látogatóinak.

A hat saját tulajdonú bolton kívül a Matáv-val együttműködési megállapodást kötött partnerek húsz üzletet működtetnek a Keleti Régió területén.

Matáv Pont Hivatalos Partneri boltok:
Berettyóújfalu, Encs, Gyöngyös, Hajdúszoboszló, Hatvan, Karcag, Kazincbarcika, Kisvárda, Mátészalka, Mezőkövesd, Mezőtúr, Miskolc (Bajcsy Zs. u.), Miskolc (Szemere u.), Ózd, Szerencs, Szolnok, Tiszaújváros

LTO területen:
Gyula, Kunszentmárton, Orosháza

Az Indirekt értékesítési csatorna a régióban

Az Indirekt értékesítési csatorna északkelet-magyarországi régiójának feladata Borsod, Heves, Nógrád megyékben, valamint Kecskeméten, Cegléden és vonzáskörzetükben működő viszonteladói és üzletkötő hálózat munkájának koordinálása, támogatása. A megyeszékhelyeken és a nagyvárosokon kívül rendelkezünk telephellyel a kistelepüléseken is, hogy szükség esetén mindenhová rövid időn belül eljuthassanak értékesítőink.
Az ügyfélkörünkbe a régió területén működő kis- és mikrovállalkozások (kb.18.000 ügyfél), valamint a középvállalkozások (2.000 ügyfél) tartoznak.
Az ügyfélelégedettség növelése alapvető célunk, mely e piacon leghatékonyabban úgy érhető el, ha a viszonteladói és üzletkötői kör nem csak értékesítőként működik, hanem ügyfélmenedzseri funkciókat is ellát. 38 külső partnerünk munkáját az Indirekt csatorna régióvezetője és 5 belső munkatársa koordinálja, irányítja. A régiónkban jelenleg 24 üzletkötő és 14 viszonteladó partnerünk dolgozik. Az értékesítői hálózat kialakításakor a fő szempont az volt, hogy biztosítani tudjuk az ügyfeleink teljes körű kiszolgálását, a proaktív kapcsolattartást és az értékesítést személyes kapcsolataik útján.

A megyeszékhelyeken és a nagyvárosokon kívül rendelkezünk telephellyel a kistelepüléseken is, hogy szükség esetén mindenhová rövid időn belül eljuthassanak értékesítőink. Viszonteladó partnereink rendszerintegrátori képességekkel bíró és kitűnő távközlési szakembereket foglalkoztató vállalkozások, ahol a munkatársak nem csak a Matáv szolgáltatásaiban jártasak, de távközlési szaktanácsadásban, meglévő rendszerek, hálózatok feltérképezésében is komoly segítséget nyújtanak. A kiemelt értékesítő partnereinkre az üzletágunk kezelésébe tartozó és a jelentősebb bevételt biztosító ügyfelek személyes kezelését bíztuk. A személyes kezelés az üzleti ügyfeleink kb. 1/3-át érinti. A személyes ügyfélkezelési programunkkal az ügyfélkezelés minőségét és hatékonyságát kívánjuk javítani, valamint erősíteni szeretnénk az értékesítőink elkötelezettségét és lojalitását. Folyamatosan törekszünk arra, hogy ügyfeleink a számukra legmegfelelőbb szolgáltatásaink használata mellett telekommunikációs költségeiket optimalizálhassák. Az ügyfeleinkkel való kapcsolattartás és az információátadás segítése érdekében a tavalyi évtől kezdődően havonta színes információs kiadványt küldünk számukra, valamint rendszeresen ügyféltalálkozókat, szakmai rendezvényeket szervezünk a régió megyeszékhelyein, ahol egy-egy aktuális témával kapcsolatban adunk számukra tájékoztatást.

Az Üzleti Megoldások Üzletág a régióban

A Matáv Üzleti Megoldások Üzletága Magyarország legnagyobb rendszerintegrációval foglalkozó megoldás szállítója. Az Üzletág feladata az üzleti piacszegmens (kiemelt és nagy ügyfelek), mintegy 6 ezer partner részére a távközlés és informatika vívmányainak elérhetővé tétele, hatékony testre szabott megoldásokkal.

Az ügyfelek számára egyre fontosabb a minőség, a hibamentes használhatóság, a komplex megoldások, az egyedi alkalmazások, különböző rendszerek integrációja, bővítése. Meredeken nő a sávszélesség igény, a nagysebességű hálózatok iránti érdeklődés. A Matáv személyes ügyfélmenedzserei szoros kapcsolatot tartanak fenn a partnerekkel, ismerik az ügyfél tevékenységét, szakmai hátterét. A folyamatok és a partner céljának ismeretében képesek megfogalmazni az üzletfél infokommunikációs igényeit, amelyekre minden esetben egyedi javaslatot tesznek. A piaci szegmensek mind specifikusabb megismerésének eredményeképp, a partnerekkel közösen több "szakmai csomag" került kidolgozásra.

Jelentősebb helyi, szakmai együttműködések a térség kiemelt intézményeivel

- TVK Rt.
Az elmúlt év legsikeresebb projektje a Tiszai Vegyi Kombinát Rt alközponti rendszerének teljes rekonstrukciója volt. A Matáv csoport a jelenleg legmodernebb kommunikációs rendszert (ISDN alapú alközpont, IP technológia Közvetlen kapcsolat a mobil szolgáltatóval ) helyezett üzembe.

- Észak-magyarországi Regionális Vízművek Rt.
Az elmúlt évben 4 végpontos Multilan szolgáltatásra kötöttünk szerződést az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Rt-vel, amellyel az adatátvitelt, az internet elérést és a belső levelezést oldottuk meg. Ebben az évben modernizáltuk az alközpontjaikat, amelyek közül a két egymással nagy forgalmat lebonyolítót társközpontként üzemeltetjük.

- Egererdő Rt.
A cég 13 telephelyét kapcsoltuk össze egy adatátviteli rendszerbe. Ahol a belső forgalmon kívül egy kilépési ponton keresztül csatlakozhatnak az internethez is.

Jelentősebb referenciák (pályázaton elnyert megbízások)

Mezőkeresztesi Takarékszövetkezet - 14 végpontos Multilan hálózat
Heves Megyei Vízmű Rt. - alközponti rendszer, strukturált hálózat
Palatinus 94 Kft. - IP Complex hálózat.

Szolgáltatásaink:
forgalmi csomagok
prémium szolgáltatások
ADSL alapú privát hálózatok
IP alapú hálózatok, megoldások
alkalmazás-fejlesztés, rendszerintegráció
ASP típusú távszolgáltatások
számítógép hálózatok
bankkártya rendszerek, megoldások
biztonsági megoldások (e-Fal)
e- szolgáltatások széles skálája (B2B, B2C, e-Munka)
hitelesítési, azonosítási szolgáltatások (e-Szignó).

Kenesei Tibor, területi képviseleti vezető és a műszaki szolgáltatási központ vezetője

1988 óta dolgozik a Matáv-nál, először üzemviteli és innovációs területen szerzett tapasztalatokat. A Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán üzemmérnöki diplomát Kapcsolástechnikai szakon 1989-ben, Nemzetközi marketing szakközgazdász oklevelet a Külkereskedelmi Főiskolán 1997-ben szerzett. A Miskolci MSZK vezetői illetve képviseleti vezetői munkakörét 2001. február 1-től látja el.

Király Károly, az Üzleti Megoldások Üzletág kelet-magyarországi régióvezetője

1970-től dolgozik a Matávnál, illetve annak jogelődjénél többek között az alábbi pozíciókat töltötte be: Javító-Szerelő Üzem (JAVSZER) vezetője, majd az Északtel Kft. ügyvezető igazgatója, ezután a Matávcom Kft. igazgatója, később a Matáv Üzleti Megoldások Üzletágának Miskolci értékesítési osztályvezetője. Jelenleg a Matáv Üzleti Megoldások Üzletág Értékesítési Divízió Kelet-magyarországi Régiójának regionális értékesítési vezetője.

Tóthné Lengyel Zsuzsanna, a Lakossági Szolgáltatások Üzletág regionális vezetője

1983 óta dolgozik a Matávnál. Beruházási pénzügyi előadóként kezdte munkáját. Okleveles üzemgazdász diplomát a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán szerzett 1983- ban. Az értékesítés területén 1997 óta dolgozik. A jelenlegi munkakörét 2000 áprilisától látja el.

Solymosi Ágostonné, a Matáv Pont Bolthálózat regionális vezetője

1981-ben szerzett közgazdász diplomát a Közgazdaságtudományi Egyetemen. 1982-ig a Lenin Kohászati Műveknél dolgozott tervező statisztikus és tervező-elemző közgazdászként. 1982-től a dolgozik a Miskolci Postaigazgatóságon - 1990-től a Matávnál, többek között a szervezési és a vállalkozási osztályon, majd a marketing osztály vezetője lett. 1999-től a Bolthálózat Keleti régiójának területi vezetője.

Kistelepülési ADSL fejlesztések az északkelet-magyarországi régióban

A Matáv kiemelten fontos célja, hogy a villámgyors szélessávú Internet-elérést kínáló ADSL szolgáltatás minél rövidebb időn belül elérhetővé váljon szolgáltatási területének jelentős részén, annak érdekében, hogy ügyfeleink "testreszabottan", igényeiknek leginkább megfelelő csatlakozással érhessék el a világhálót.

A 2003. III. negyedévi fejlesztéseket követően a Matáv új módszert vezet be a fejlesztések folytatásaként. Az ADSL szolgáltatás kiterjesztésének menetét ezentúl ugyanis, - egyéb feltételek mellett – befolyásolja az adott, még lefedetlen településen elő potenciális előfizetők száma is. Abban az esetben, ha egy-egy településről előre meghatározott számú igény érkezik, a Matáv ennek megfelelően felgyorsítja az adott területen az ADSL szolgáltatás elérhetővé tételét.

Az igények regisztrálása a www.adsl.matav.hu-n, illetve az internetszolgáltatókon keresztül történik.

A www.adsl.matav.hu-n történő regisztráció első lépéseként az ügyfelek kiválaszthatják, hogy mely internetszolgáltatótól kívánják igénybe venni a szolgáltatást. A regisztráció további feltételeiről a választott internetszolgáltatónál tájékozódhat az ügyfél. A Matáv a szerződött internetszolgáltatók részére nagykereskedelmi alapon biztosítja az ADSL szolgáltatást, akik egyéni és üzleti ügyfeleiknek biztosítják a regisztrációs lehetőséget (a program keretében egyik internetszolgáltató sem részesül előnyben).
A regisztrációhoz szükség van a névre, telepítési címre, a Matáv vezetékes telefonszámra és ügyfélszámra, amelyre az ügyfél az ADSL hozzáférést meg szeretné rendelni, egy telefonszámra csak egy regisztrációt fogadunk el, illetve ISDN esetén csak a vezérszámra vonatkozó megrendelést tekintjük érvényesnek.

Az új program keretében a Matáv az északkelet-magyarországi régióban az alábbi helyszíneken tervezi elsőként a fejlesztéseket: Edelény, Gyöngyössolymos, Kecskemét-Hetényegyháza, Kerekegyháza, Ceglédbercel, Szabadszállás.