Sajtóhírek

Vasárnap nyitott a pécsi T-Pont üzlet

Pécs, 2005. május 22.

Május 6-án Magyar Telekomra változott a Matáv neve, az egyes üzletágak pedig felvették a nemzetközi T-márkákat. A Matáv név- és márkaváltása következtében a Matáv Pontok is új néven (T-Pont), megújult külsővel várják a vásárlókat. A pécsi T-Pont üzlet vasárnap délelőtt nyitotta meg kapuit az ügyfelek előtt.

Matávból Magyar Telekom

A 2005. február 22-i Közgyűlés jóváhagyta az Igazgatóság január 20-i döntését a Matáv névváltásáról, valamint a T-márkák teljes körű hazai bevezetéséről. 2005. május 6-tól a Matáv új cégneve Magyar Telekom, a cégcsoport egyes üzletágai pedig felvették a nemzetközi
T-márkákat: T-Com (korábban Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletág), T-Online (korábban Axelero), T-Mobile, T-Systems (korábban Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág), T-Kábel (korábban MatávkábelTV). A Magyar Telekom Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom (DT) évek óta tartó szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább mélyül. A DT Csoporttal való szorosabb integráció a szakértelem és a nemzetközi tapasztalatok megoszthatóságát, a közös fejlesztések lehetőségét nyújtja. Ennek előnyeit élvezhetik majd ügyfeleink.

Megújuló ügyfélszolgálati pontok

Megújulnak a vállalat személyes ügyfélszolgálati pontjai, a Matáv Pont üzletek is. A T-Com az ügyfélközpontúság jegyében megkezdte egy egységes bolthálózat, a T-Pontok kialakítását.
A T-Com 18 - részben újonnan megnyíló, részben átalakuló - üzletet magába foglaló T-Pont hálózatában a magas színvonalú ügyfélkiszolgálásra, valamint a T-márkákhoz tartozó ajánlatok egy helyen történő elérhetőségére törekszik. Így a T-Pont boltokban a T-Com termékei mellett megjelennek a T-Online, a T-Kábel és T-Mobile ajánlatai is. Ezzel egyidejűleg a T-Mobile több üzletében is helyet kapnak a T-Com termékei.

A pécsi T-Pont hivatalos átadására május 22-én 10.00 órakor került sor, melynek keretében Héjjas Gábor, a T-Com Lakossági Szolgáltatások Divíziójának vezetője átvágta a boltban a név- és arculatváltást jelképező magenta színű szalagot. (A magenta szín a T-márkák meghatározó arculati jegye.)

"Nagyon fontos számunkra, hogy a magyar lakosságban minél előbb tudatosuljon a névváltással járó vállalati megújulás. Bár személyesen nem vehetünk részt az összes T-Pont megnyitásán, de a kiemelt regionális központokban, amilyen Pécs is, személyes jelenlétünkkel is hangsúlyozzuk az új vállalati filozófia egyik sarkkövét, az ügyfélközpontúságot" - mondta a rendezvényen Héjjas Gábor.

Pécsett 1999 februárjában nyitott meg a Matáv Pont üzlet a Rákóczi u. 19. szám alatt, a volt Fészek Áruház helyén. Jelenlegi helyére, az Árkád üzletházba 2004. szeptember 13-án költözött. A 127 m2-es üzlethelyiség jelentős forgalmat bonyolít, naponta átlagosan 280-350 fő fordul meg a hét minden napján nyitva tartó üzletben.

Regionális fejlesztések

A Magyar Telekom vezetékes üzletága, a T-Com elkötelezett az információs társadalom fejlesztése és az internetezés gyors hazai elterjesztése mellett. 2004-ben sikeresen teljesítette a kitűzött célt: az ADSL-előfizetők száma az év végére meghaladta a 200 ezret. A vállalat továbbra is nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy minél nagyobb területen legyen elérhető az ADSL-szolgáltatás. Célunk, hogy 2006 végére a szélessávú internetelérések száma elérje a 600 ezret. A legújabb fejlesztések eredményeként Baranya megyében már 40 településen biztosított a szélessávú internetelérés. A közelmúltban csatlakozott az ADSL-szolgáltatással ellátott területek közé Sásd, Pellérd, Görcsöny, Keszü, Magyarbóly és Vásárosdombó. A tervek szerint 2005 végig még további 20 településen készülnek el fejlesztések. Rövid időn belül elérhető lesz a szolgáltatás Mágocs, Szászvár és Mecseknádasd településeken is.

Történelmi háttér

A Magyar Királyi Posta 1887. szeptember 1-én állította fel a Pécsi Posta és Távírda Igazgatóságot. A táviratokat ekkor még morse hálózaton továbbították. Az első kézi kezelésű központot (4 előfizetővel!) 1885. október 1-én helyezték üzembe. A központ magánvállalkozásban működött a Váradi A. u. 6. alatt, Koharits Nemumuk János takarékpénztári tisztviselő és Vécsei István postafőnök kezelésében. A Pécsi Távbeszélő központot 1900-ban államosították, innentől kezdve az Igazgatóság a Munkácsy utcában működött. Az új postapalotát 4 évvel később, a munka ünnepén (1904. május 1.) adták át a mai Jókai u. 10-ben. A három évvel később, 1907. május 1-én üzembe helyezett kézi kezelésű központ már 300 előfizetőt látott el. Az első automata központot 1930. december 22-én helyezték üzembe, míg a morse hálózatot 1962-ben cserélték új távgépíró hálózatra. Több központbővítést követően a pécsi távbeszélő központ 1982-ben csatlakozott a nemzetközi távhívó hálózathoz.