Sajtóhírek
Vasárnap nyitott a pécsi T-Pont üzlet
Pécs, 2005. május 22.
Május 6-án Magyar Telekomra változott a Matáv neve, az egyes üzletágak pedig felvették a nemzetközi T-márkákat. A Matáv név- és márkaváltása következtében a Matáv Pontok is új néven (T-Pont), megújult külsővel várják a vásárlókat. A pécsi T-Pont üzlet vasárnap délelőtt nyitotta meg kapuit az ügyfelek előtt.
Matávból Magyar Telekom
A 2005. február 22-i Közgyűlés jóváhagyta az Igazgatóság január 20-i
döntését a Matáv névváltásáról, valamint a T-márkák teljes körű hazai
bevezetéséről. 2005. május 6-tól a Matáv új cégneve Magyar Telekom, a
cégcsoport egyes üzletágai pedig felvették a nemzetközi
T-márkákat: T-Com (korábban Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletág),
T-Online (korábban Axelero), T-Mobile, T-Systems (korábban Matáv Üzleti
Szolgáltatások Üzletág), T-Kábel (korábban MatávkábelTV). A Magyar
Telekom Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom (DT) évek óta tartó
szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével
tovább mélyül. A DT Csoporttal való szorosabb integráció a szakértelem
és a nemzetközi tapasztalatok megoszthatóságát, a közös fejlesztések
lehetőségét nyújtja. Ennek előnyeit élvezhetik majd ügyfeleink.
Megújuló ügyfélszolgálati pontok
Megújulnak a vállalat személyes ügyfélszolgálati pontjai, a Matáv Pont
üzletek is. A T-Com az ügyfélközpontúság jegyében megkezdte egy
egységes bolthálózat, a T-Pontok kialakítását.
A T-Com 18 - részben újonnan megnyíló, részben átalakuló - üzletet
magába foglaló T-Pont hálózatában a magas színvonalú
ügyfélkiszolgálásra, valamint a T-márkákhoz tartozó ajánlatok egy
helyen történő elérhetőségére törekszik. Így a T-Pont boltokban a T-Com
termékei mellett megjelennek a T-Online, a T-Kábel és T-Mobile
ajánlatai is. Ezzel egyidejűleg a T-Mobile több üzletében is helyet
kapnak a T-Com termékei.
A pécsi T-Pont hivatalos átadására május 22-én 10.00 órakor került sor,
melynek keretében Héjjas Gábor, a T-Com Lakossági Szolgáltatások
Divíziójának vezetője átvágta a boltban a név- és arculatváltást
jelképező magenta színű szalagot. (A magenta szín a T-márkák
meghatározó arculati jegye.)
"Nagyon fontos számunkra, hogy a magyar lakosságban minél előbb
tudatosuljon a névváltással járó vállalati megújulás. Bár személyesen
nem vehetünk részt az összes T-Pont megnyitásán, de a kiemelt
regionális központokban, amilyen Pécs is, személyes jelenlétünkkel is
hangsúlyozzuk az új vállalati filozófia egyik sarkkövét, az
ügyfélközpontúságot" - mondta a rendezvényen Héjjas Gábor.
Pécsett 1999 februárjában nyitott meg a Matáv Pont üzlet a Rákóczi u.
19. szám alatt, a volt Fészek Áruház helyén. Jelenlegi helyére, az
Árkád üzletházba 2004. szeptember 13-án költözött. A 127 m2-es
üzlethelyiség jelentős forgalmat bonyolít, naponta átlagosan 280-350 fő
fordul meg a hét minden napján nyitva tartó üzletben.
Regionális fejlesztések
A Magyar Telekom vezetékes üzletága, a T-Com elkötelezett az
információs társadalom fejlesztése és az internetezés gyors hazai
elterjesztése mellett. 2004-ben sikeresen teljesítette a kitűzött célt:
az ADSL-előfizetők száma az év végére meghaladta a 200 ezret. A
vállalat továbbra is nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy
minél nagyobb területen legyen elérhető az ADSL-szolgáltatás. Célunk,
hogy 2006 végére a szélessávú internetelérések száma elérje a 600
ezret. A legújabb fejlesztések eredményeként Baranya megyében már 40
településen biztosított a szélessávú internetelérés. A közelmúltban
csatlakozott az ADSL-szolgáltatással ellátott területek közé Sásd,
Pellérd, Görcsöny, Keszü, Magyarbóly és Vásárosdombó. A tervek szerint
2005 végig még további 20 településen készülnek el fejlesztések. Rövid
időn belül elérhető lesz a szolgáltatás Mágocs, Szászvár és
Mecseknádasd településeken is.
Történelmi háttér
A Magyar Királyi Posta 1887. szeptember 1-én állította fel a Pécsi
Posta és Távírda Igazgatóságot. A táviratokat ekkor még morse hálózaton
továbbították. Az első kézi kezelésű központot (4 előfizetővel!) 1885.
október 1-én helyezték üzembe. A központ magánvállalkozásban működött a
Váradi A. u. 6. alatt, Koharits Nemumuk János takarékpénztári
tisztviselő és Vécsei István postafőnök kezelésében. A Pécsi Távbeszélő
központot 1900-ban államosították, innentől kezdve az Igazgatóság a
Munkácsy utcában működött. Az új postapalotát 4 évvel később, a munka
ünnepén (1904. május 1.) adták át a mai Jókai u. 10-ben. A három évvel
később, 1907. május 1-én üzembe helyezett kézi kezelésű központ már 300
előfizetőt látott el. Az első automata központot 1930. december 22-én
helyezték üzembe, míg a morse hálózatot 1962-ben cserélték új távgépíró
hálózatra. Több központbővítést követően a pécsi távbeszélő központ
1982-ben csatlakozott a nemzetközi távhívó hálózathoz.