Sajtóhírek
Díjat kapott a madaras kampány
Budapest, 2005. október 26.
Újabb értékes díjjal jutalmazták a Magyar Telekom (MT) kommunikációs tevékenységét. A telekommunikáció kategóriában az MT-nek még a Matáv-érában készült vezetékes vonalértékesítő (madaras) kampánya nyerte el az idén a magyarországi Arany Effie-t és a Platina díjat is.
Az
Effie-díjat a reklámkampányok hatékonyságáért ítélik oda, hét
kategóriában osztják ki, a kategóriákon felül pedig létezik egy
Platina-díj is, amelyet az összes nevezett kampány közül a
leghatékonyabb kapja. Ez a harmadik olyan év, amikor a Matáv nem üres
kézzel jön haza. Tavaly még az XL kampány kapott Arany Effie-t, tavaly
előtt pedig a Csevegő Bronzot.
A telekommunikációs piacon a mobiltelefonok erős penetrációja
kedvezőtlenül érinti a vezetékes piacot. A díjazott reklám
hatékonyságát bizonyítja, hogy a madaras kampány eredményeképpen 2005
elejére a megkérdezettek több mint 61 százaléka spontán módon a
vezetékes telefonnal azonosította, illetve kötötte össze a hosszú,
fontos beszélgetéseket.
Az Effie-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése
világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a
kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz
az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt
díjazza.
Elnevezése ennek megfelelően az angol "efficiency", illetve
"effectiveness" kifejezésekből ered. Több évtizedes múltja, egyszerű és
jól átlátható zsűrizési rendje az Effie-t a tökéletes
marketingkommunikáció szimbólumává avatta.
A díj odaítélésére évente kerül sor, díjazva az elmúlt év legsikeresebb
reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely
a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt.
Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve
bizonyítható eredmények alapján történik. Értékeléskor a kampány
kreatív kivitelezését csak, mint a hatékony reklámozás egyik elemét
veszik figyelembe.
Az Effie a "vonal feletti" reklámeszközök használatára koncentrál.