Sajtóhírek
Bővülő portfolió, új lehetőségek és szolgáltatások a T-Online-nál
Budapest, 2006. május 17.
A T-Online Magyarország az Internet Világnapján tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy továbbra is a távközlési piacon tapasztalható - az internet hajtotta - gyors és folyamatos változások motorja kíván lenni: a webes tartalomszolgáltatások terén, valamint a hozzáférési szolgáltatások fejlesztésében és bővítésében egyaránt. Az elmúlt időszakban végrehajtott akvizícióival a lakossági és az üzleti felhasználók, partnerek érdekeit, a világhálóban rejlő lehetőségeket kívánja támogatni.
Az iWiW közösségi portál tagjainak száma - a T-Online Magyarország
által nemrég végrehajtott felvásárlást követően - 77000 taggal bővült,
amely így megközelítette a 740 000 regisztrált létszámot, és több
alkalommal is a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhatott az
auditált weboldalak napi egyedi látogatószám szerinti rangsorában. Az
Adnetwork akvizíciójával a vállalat a kisebb, ám feltörekvő
tartalomszolgáltatókat kívánja piaci „helyzetbe hozni”: számukra a
T-Online által nyújtott portfolió és online felületek mindenféleképpen
kiugrási lehetőségeket jelentenek. Mindemellett természetesen a már
meglévő portfolió is erősödik mind hozzáférési oldalon, mind
tartalomban. A cég ügyfeleinek 80%-a már szélessávon internetezik, ők
gyors és biztos kapcsolaton nézhetik az [origo] portálon a nyári
futball-világbajnokság összefoglalóit.
Az online hirdetési piacot érintő hír, hogy 2006 első negyedévében a
Magyar Online Hirdetési Indexben (MOHI-ban) résztvevő nyolcak
(Habostorta, HáziPatika, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier
Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolió) reklámbevétele: 939
millió 411 ezer forint volt, ami 70 százalékot meghaladó növekedés a
tavalyi azonos időben mért 550 millió 200 ezer Ft-hoz képest.
Bővülő portfolió
Az április végén a T-Online Magyarország Zrt. szerződést írt alá a
legnagyobb közösségi portált üzemeltető iWiW Kft. megvételéről. A
felhasználók által korábban tapasztalt lassú és néha akadozó elérések
és letöltések mára megszűntek: a létező barátságokat és kapcsolatokat
online formában feltérképező közösségi oldalon végrehajtott
fejlesztéseknek köszönhetően a rendszer stabilizálódott. A szervereket
folyamatosan cserélik, ennek köszönhetően újra él a „legrövidebb út”
funkció, amely modern igazolása annak az elméletnek, hogy az emberek –
éljenek bárhol is az országban – öt lépésben összekapcsolhatóak.
Stabilizálódott az üzenetküldési funkció, ezen kívül a képek is nagyobb
tárhelyre költöznek, amelynek köszönhetően gyorsabb lesz a
képkiszolgálás. A szolgáltatás mögé a T-Online Magyarország még több
gépet állít be, hogy legyen tartalék kapacitás, ennek köszönhetően a
közeljövőben hamarosan elindulhat a meghívók osztása.
Az akvizíció óta tapasztalható, hogy a felhasználószám továbbra is
folyamatosan növekedik: a tulajdonosváltás óta 77000 taggal bővült az
online közösség, ezzel május közepére megközelítette a 740 000
regisztrált létszámot. Ez egyben azt is jelenti, hogy naponta
20-40-szer többen regisztrálnak újonnan, mint ahányan a rendszerből
kilépnek.
Az iWiW oldalnak – a Webaudit adatai szerint – napi négyszázezer
látogatója van, ezzel a negyedik legnézettebb magyar weboldal, az
elmúlt két hétben pedig több alkalommal is a képzeletbeli dobogó
harmadik fokára állhatott az auditált weboldalak napi egyedi
látogatószám szerinti rangsorában. Oldalletöltéseiben pedig a második
leglátogatottabb weboldal, amely azért is kiemelkedő, hiszen az iWiW
nem mindenki számára nyilvános, mint általában a portálok többsége. A
vásárláskor felmerült adatvédelmi aggályokkal kapcsolatban is történt
előrelépés, az iWiW adatvédelmi eljárásának felülvizsgálata folyamatban
van, a cég képviselői folyamatosan egyeztetnek az adatvédelmi biztos
hivatalával.
A T-Online Magyarországnál a tavasz az akvizíciók jegyében telt. A
vállalat május elején megvásárolta a legnagyobb hazai online hirdetési
hálózatot, az Adnetwork Kft.-t, amellyel rá szeretné irányítani a
figyelmet a kis tartalomszolgáltatókra. Kifejezett célja, hogy
támogassa azok növekedését, helyet adjon oldalaik megjelenítésének,
szolgálja a fejlődésüket. A vállalat segítségével a stabil háttér és a
profi környezet biztosítható. Felmérések ugyanis azt mutatják, hogy az
évről évre növekvő hazai online reklámpiaci bevételek jelentős része az
öt legnagyobb internetes médium oldalán jelenik meg. Ezek mellett
azonban több ezer, értékes tartalommal és látogatói közösséggel
rendelkező honlap létezik, amely mérete miatt a hirdetők számára
láthatatlan, nehezen elérhető.
Új technológia – indul az első magyarországi IPTV
A T-Online Magyarország szintén tavasszal bejelentette, hogy megkezdi
az IP alapú televíziós szolgáltatás műszaki tesztjét. Az IPTV a
„hagyományos” tévézéshez képest vadonatúj élményt ígér, hiszen a már
megszokott tévénézési lehetőségen túl az előfizetők olyan új tartalmi
szolgáltatásokat is kipróbálhatnak, mint a digitális videotéka, a
műsorfelvevő, az elektronikus műsorújság, a szünetfunkció, a gyerekzár
és az egyéb interaktív lehetőségek.
A tesztek jól haladnak, a következő lépésben a T-Online kibővíti a
tesztelők körét; tervek szerint júliusban más területeken is
hozzáférhetővé teszi az új technológiát. Minden újabb fázisban bővítik
a hálózati lefedettséget, így az év második felére Budapest nagy részét
és öt vidéki nagyváros lesz „behálózva”, ezeken a helyeken várható
elsőként a kereskedelmi bevezetés. A mostani tesztidőszakban 35
tévécsatorna és 4 mozicsatorna kínálata érhető el, az IPTV
videotékájában pedig több mint 250 film közül válogathatnak, köztük 185
mozifilm, 20 animációs film, 14 magyar film és 35 felnőtt film
található meg.
Online médiapiaci kitekintés
2006 első negyedévében a Magyar Online Hirdetési Indexben (MOHI-ban)
résztvevő nyolcak (Habostorta, HáziPatika, Index.hu, Napi Online,
Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo]
portfolió) reklámbevétele: 939 millió 411 ezer forint volt, ami 70
százalékot meghaladó növekedés a tavalyi azonos időben mért 550 millió
200 ezer forinthoz képest. Az [origo] portfolió bevételei a MOHI-t
meghaladó mértékben növekedtek 2006 első három hónapjában.
A tiszta online hirdetési árbevételek – vagyis a barterbevételeket és
egyéb nem hirdetésjellegű bevételeket, valamint az ügynökségi jutalékot
nem tartalmazó forgalom – eddig mért legnagyobb negyedéves bővülése
egyes megfigyelők szerint annak köszönhető, hogy a politikai pártok a
webes felületeket is intenzíven vásárolták a kampány során. A MOHI az
online hirdetési piac egyetlen valóságos bevételekre alapuló indexe.
2005-ben 2004-hez képest a MOHI 40 százalék körüli növekedést mért.
Napi egymillió egyedi látogató az [origo] portfolióban és futballvébé összefoglalók az [origo] és a t-online.hu portálokon
Az [origo] portfolió (az [origo], a [freemail], a t-online.hu és a
G-portál) az utóbbi hetekben öt ízben is túllépte a Medián Webaudit
mérése szerint a nap egymillió egyedi látogatót. A média világában
alapvető fontosságú elérés („reach”) e csúcsai általában a hét első
munkanapjain születtek, legutóbb éppen május 15-én haladta meg a
portálcsoport egyedi látogatottsága az egymilliós határt.
Az újabb csúcsok elérése érdekében a T-Online Magyarország és a FIFA
2006-os labdarúgó VB közvetítési jogainak tulajdonosa, az Infront WM AG
(Svájc) a napokban licenc-szerződést ír alá, amely a világbajnokság
összefoglalóinak internetes jogaira vonatkozik. A szerződés értelmében
a T-Online Magyarország a június 9-én kezdődő VB kapcsán a következő
tartalmakat mutathatja be az [origo] és a t-online.hu portálokon: a
világbajnoki mérkőzések összefoglalói, napi összefoglalók, csoport
összefoglalók, a legjobb csapat és játékos, a legszebb gólok és a
legjobb góllövő.
Ezzel a lépéssel a T-Online garantálja, hogy senki sem maradhat le
kedvenc csapata góljairól: az [origo] és a t-online.hu oldalain az
összes mérkőzés összefoglalója folyamatosan elérhető lesz. A magyar
nyelvű, négyperces összefoglalókat a mérkőzéseket követően két órán
belül – on-demand (utólag és tetszőleges időpontban) módon – mindenki
ingyenesen megnézheti. A felek által hamarosan megkötött
licenc-szerződés szeptember végéig szól.