Sajtóhírek
SAP bevezetés a Magyar Telekom Csoportnál
Budapest, 2006. március 9.
Az SAP Hungary Kft. a mai napon bejelentette, hogy a Magyar Telekom Csoport új, egységesített és harmonizált folyamatokat támogató ERP rendszerének bevezetésére vonatkozó szerződést írtak alá. A szerződés értelmében a Magyar Telekom Nyrt. meglévő SAP integrált vállalatirányítási rendszerét új, SAP ECC 5.0 verzió számú rendszerre cserélik, valamint kiterjesztik a Magyar Telekom Nyrt. kilenc leányvállalatára és a március 1-jén a Magyar Telekomba beolvadt T-Mobile Magyarországra is. A szerződés nagyságrendje és mérete az év legnagyobb magyarországi ERP rendszerintegrációs beruházásává teszi a projektet.
A Magyar Telekom Rt. 2005. november 7-i rendkívüli közgyűlése döntést
hozott arról, hogy a csoport hatékonyabb működése és a szinergiahatások
kiaknázása céljából a T-Mobile Magyarország Rt. és a Magyar Telekom Rt.
egyesül. Az egyesülés következményeként szükségessé vált az üzleti
folyamatok, informatikai rendszerek, szabályzatok további egységesítése
a Magyar Telekom Csoporton belül. A meghívásos pályázaton résztvevő
vállalatok ajánlatainak kiértékelése azt az eredményt hozta, hogy a
pályázó cégek közül az SAP Hungary Kft. rendelkezik elvárt szintű
tapasztalattal és megfelelő szakembergárdával az SAP rendszer és a
kapcsolódó folyamatok átalakítására oly módon, hogy az képes legyen
2007. január 1-től az egyesülés utáni Magyar Telekom Nyrt.
folyamatainak támogatására. Így tehát a Magyar Telekom Nyrt. az SAP
Hungary Kft.-t bízta meg a pályázatban kiírt feladatok megvalósításával.
„Az összeolvadási folyamat fontos mérföldkövéhez érkeztünk.
Várakozással tekintek az SAP Magyarországgal történő még szorosabb
együttműködés elé az üzleti megoldások informatikai megvalósítása
terén” - mondta Dr. Klaus Hartmann, a Magyar Telekom gazdasági
vezérigazgató-helyettese, a Csoport igazgatóságának tagja.
A back- office folyamatok és a kapcsolódó informatikai rendszerek
egységesítésével a Magyar Telekom célja a számviteli- pénzügyi
területen a hatékonyság növelése céljából az ún. „shared-service”
koncepció elvének továbbfejlesztése, valamint a T-Mobile korábbi
vállalatirányítási rendszerének cseréje. A teljes körű
folyamatfelmérést és a BPR-t (Business Process Reengineering, az üzleti
folyamatok újraszervezése) követően a projekt kiterjed a beérkező
számlákkal kapcsolatos tevékenységek teljes körű kezelésére, az adózási
és a treasury folyamatokra, az utalásokra, a házipénztár kezelésére, a
beruházások menedzselésére, a kontrolling, a beszerzési, a
készletvezetési folyamatokra és funkciókra, az értékesítés és a nem
alaptevékenységhez kapcsolódó számlázási tevékenység támogatására, a
humán tőke menedzsmentre, a beszállítói kapcsolatok kezelésére, az
elektronikus beszerzési folyamatokra, valamint interface kapcsolatok
kialakítására a meglévő szigetrendszerekkel. A projekt kivitelezése
során az SAP Hungary-nak különös hangsúlyt kell fektetnie a folyamatok
a Sarbanes- Oxley törvényeknek való megfelelősségének biztosítására.
„Nagy öröm számunkra, hogy Magyarország legjelentősebb távközlési
cégcsoportja az SAP Hungary-t választotta csoportszintű SAP
rendszerének fejlesztéséhez, tovább mélyítve ezzel a cégeink közötti
immár egy évtizede meglévő kapcsolatot. Büszkék vagyunk rá, hogy a
Magyar Telekom (korábban Matáv) már 1996 óta SAP rendszert használ, így
a mostani döntés nemcsak pozitív visszajelzés számunkra az eddig
elvégzett munkáról, hanem egyúttal a Magyar Telekom SAP-ba vetett
bizalmát is jelzi. A jelen szerződés aláírása egyértelmű jelzése annak,
hogy az SAP Hungary folyamatszervezés és komplex informatikai
projektmenedzsment terén meglévő tapasztalata, valamint tanácsadóinak
átfogó szaktudása komoly versenyelőnyt jelent számunkra a piacon.” –
nyilatkozta Vahl Tamás, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.