Sajtóközlemények
A Magyar Telekom fenntarthatósági esszépályázatának nyertesei
Budapest, 2010. november 23. 16:00
Az eredményhirdetéssel és a nyertesek díjazásával lezárult a Magyar Telekom támogatásával meghirdetett fenntarthatósági esszépályázat. A 15-25 éves tanulók és diákok részére "Mi vár ránk 2020-ban?" címmel meghirdetett pályázat részvevői arról írtak, hogy milyennek képzelik és milyennek szeretnék a jövő Magyarországát a klímaváltozás tükrében tíz év múlva, 2020-ban.
A hazai piacvezető telekommunikációs vállalat szeptemberben, a 3.
Fenntarthatósági Napon jelentette be "hello holnap" nevű
fenntarthatósági kampányát. Ennek egyik első elemeként hirdette meg a
Magyar Telekom és a Vegyél Vissza! Nonprofit Kft. a fenntarthatósági
témájú esszépályázatot "Mi vár ránk 2020-ban?" címmel, a jövő nemzedékek
országgyűlési biztosa, Dr. Fülöp Sándor védnökségével.
A
pályázat alapgondolata ez volt: Egy bolygónk van - felelősek vagyunk
egymásért! A résztvevőknek arra kellett választ keresniük írásaikban:
mit tehetünk annak érdekében, hogy az éghajlatunk ne változzon veszélyes
mértékben, továbbá milyen változások következhetnek be és milyen
veszélyeket lehetne és kellene elkerülni hazánkban a klímaváltozás
kapcsán a következő évtized során, 2020-ig. Az esszépályázat keretében
különöféle irodalmi műfajokkal, például forgatókönyvvel, novellával,
javaslatokkal, utópiával is versenybe szállhattak a klímavédelem iránt
elkötelezettséget érző fiatalok.
Az esszépályázat nyertesei lettek:
1. helyezett: Farkas Máté Lajos, nyereménye okostelefon és e-book
2. helyezett: Szilágyi Miklós, nyereménye e-book
3. helyezett (megosztva): Egri Gergely és Cseh Péter, nyereményük e-book
A
szakmai zsűri a nyertesek nyereményei mellett 20 db 2000 Ft-os
könyvvásárlási utalvánnyal, valamint különdíjként 3 db 10 000 Ft-os
könyvvásárlási utalvánnyal jutalmazta a pályázat legsikeresebb
résztvevőit.
A Magyar Telekom már az 1990-es évek óta kiemelt
figyelmet fordít a fenntarthatósági problémák kezelésére. A vállalat
2002 óta koordinálja környezetvédelmi tevékenységét, és 2005 óta
rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, melynek célkitűzése, hogy a
vállalat vezető szerepét megtartva, teljesítménye láthatóvá váljon
munkatársai és ügyfelei számára is. Ezt bizonyítja az is, hogy
Magyarországon elsőként adott ki fenntarthatósági jelentést, és ennek
érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden szinten
igyekszik beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba.
Fenntarthatósági
tevékenységéért már több elismerésben részesült a vállalat. Többek
között első helyezést ért el a 2009-es "CSR 24/7" felmérésén, elnyerte a
hazai Legjobb Munkahely, valamint a közép- és kelet-európai Legjobb
Munkahely címet, és bekerült a Bécsi Értéktőzsde közép- és kelet-európai
fenntarthatósági indexébe (CEERIUS ).