Sajtóközlemények
Mobil NFC alapú szolgáltatások elterjesztésére fog össze a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone
Budapest, 2011. július 25. 10:00
A Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone három piacvezető szolgáltatóval - MasterCard, OTP Bank és SuperShop - karöltve megalakítják a Magyar Mobil Tárca Egyesületet. Az Egyesület célja, hogy a mobil NFC alapú szolgáltatásokhoz kialakítsa és ajánlás szinten megfogalmazza a szükséges technológiai sztenderdeket, ajánlásokat tegyen a sikeres szolgáltatás bevezetésekhez, biztosítsa a szolgáltatáshoz való szabad csatlakozást a partnerek részére, valamint elvégezze a szükséges edukációt a mobil NFC alapú innovatív szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódóan.
A mobiltelefonok az élet újabb és újabb területein jelennek meg mindennapi
használati eszközként. A mobiltelefonon történő internetezés, könyvolvasás,
tájékozódás után a 2011. év fordulópontnak tekinthető a mobil alapú NFC (Near
Field Communication) szolgáltatások piacra kerülése szempontjából. Az elmúlt egy
évben jelentek meg nagyobb számban a piacon az NFC szolgáltatások használatára
alkalmas készülékek, valamint világszerte több kísérleti alkalmazás is indult a
kereskedelmi szolgáltatások bevezetésének tesztelésére.
A Near Field
Communication egy maximum néhány centiméter távolságra tervezett, vezeték
nélküli kapcsolódási technológia, amely lehetővé teszi, hogy két vagy akár több
eszköz is biztonságos csatornán és érintés nélkül egymással kommunikáljon,
adatokat cseréljen ki egymással. Az NFC alapú szolgáltatások mögött rejlő
filozófia valóban nagyon világos: minden olyan kártya és készpénz helyettesítő
fizetőeszköz, amelyet jelenleg a tárcánkban tartunk, az a közeljövőben
"átköltözhet" a telefonokba. Ezen szolgáltatásoknak csak egyik pillére az
érintés nélküli bankkártyák (pl. PayPass) mobiltelefonon történő használata,
ugyanilyen fontos a hűségkártyák, kuponok, közlekedési- és belépőjegyek
elektronikus formában való megjelenése is. Az NFC technológiára alapuló
szolgáltatások gyorsaságukkal, kényelmi funkcióikkal, innovativitásukkal,
valamint a mobiltelefonok nagy, interaktív képernyője adta lehetőségekkel együtt
teljesen új és nagyon vonzó ügyfélélményt képesek biztosítani.
A
szolgáltatás elterjedése szempontjából kiemelten fontos, hogy minél több helyen
lehessen azt használni, függetlenül attól, hogy melyik operátor telefonját
használja az ügyfél. Az ehhez szükséges ökoszisztéma felépítése együttműködést
igényel az összes szereplőtől. A nemzetközi tapasztalatok is azt mutatják, hogy
az NFC szolgáltatások bevezetése egy olyan mozzanat, amelyben a
mobilszolgáltatók egymással és a piac többi szereplőjével is együtt tudnak
dolgozni, a bevezetés sikere az együttműködésen alapul.
A Magyar
Telekom, a Telenor és a Vodafone felismerték ezen együttműködés szükségességét
és fontosságát, és három piacvezető szolgáltatóval - MasterCard, OTP Bank és
SuperShop - karöltve megalakítják a Magyar Mobil Tárca Egyesületet. Az Egyesület
célja, hogy a mobil NFC alapú szolgáltatásokhoz kialakítsa és ajánlás szinten
megfogalmazza a szükséges technológiai sztenderdeket, ajánlásokat tegyen a
sikeres szolgáltatás bevezetésekhez, biztosítsa a szolgáltatáshoz való szabad
csatlakozást a partnerek részére, valamint elvégezze a szükséges edukációt a
mobil NFC alapú innovatív szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódóan.
A
magyarországi szolgáltatók ezen közös lépése biztosíthatja, hogy Magyarországon
az elsők között indulhatnak el mobil NFC alapú szolgáltatások Európában. A 6
piaci szereplő előzetesen megfogalmazott terveiben már 2011-ben elindított
kísérleti alkalmazások és 2012-ben induló kereskedelmi szolgáltatások tervei
szerepelnek.