Sajtóközlemények
Magyar Telekom civil szervezetek részére kiírt pályázatának nyertesei
Budapest, 2011. június 14. 10:00
A Magyar Telekom "hello holnap!" adományozási kuratóriuma pénteken kihirdette annak a pályázatnak az eredményét, amelyet áprilisban írt ki civil szervezetek részére szemléletformáló programok megvalósításának támogatására, a "fenntartható tudatformálás" témakörében. A Magyar Telekom összesen 10 millió forintot adományoz a nyertes pályázók programjainak támogatására.
Az eredményhirdetéssel sikeresen lezárult pályázat a "hello holnap!"
kezdeményezés és a Fenntarthatósági Média Klub működésének első jelentős
eredménye. A pályázat sikerét jelzi a beérkezett értékes pályázatok nagy száma.
A "hello holnap!" adományozási kuratórium és a Fenntarthatósági Média Klub
tagjaiból álló zsűri alapos megfontolás után a beérkezett 55 pályázat elbírálása
alapján a következő civil szervezetek programjainak támogatása mellett
döntött:
- Zöld Pók Alapítvány,
- Kortárs Építészeti Központ Alapítvány
(KÉK),
- Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete (DUE).
A
zsűri értékelése szerint a nyertes pályázatokban bemutatott programok könnyen
befogadható módon, szerethetően és hatékonyan érik el a Telekom által kitűzött
fenntarthatósági szemléletformáló célokat.
A Zöld Pók Alapítvány olyan
közösségi kezdeményezéseket kíván megismertetni a nyilvánossággal, amelyekben
egy-egy lakóközösség maga keresett megoldásokat a fenntarthatóság, a szegénység
és az együttélés nehézségeinek feloldására. A projekt keretében filmek készülnek
három sikeres közösségi kezdeményezésről, amelyek a fenntarthatóságot és a
szolidaritást egyszerre helyezik előtérbe (Zselic és Ormánság régiók,
Tornanádaska és Rozsály kistelepülések, óbudai "faluház" panel lakótömb). A
program partnereinek - köztük az Origónak és a Videának, valamint a helyi
médiának - köszönhetően a filmek több százezer háztartásba jutnak el.
A
Kortárs Építészeti Központ Alapítvány (KÉK) civil önszerveződés keretében
kívánja meghonosítani Budapesten a közösségi kerteket, amelyeknek külföldön
évtizedes hagyományai vannak. Az első közösségi kert várhatóan a Nyugati
pályaudvar szomszédságában nyílhat meg 2011-ben, és ezzel Közép-Európa
legnagyobb közösségi kertje jöhet létre, amely a főváros egyik különleges
színfoltja lesz. A program célja 3-5 kert megtervezése és létrehozása. A
budapesti közösségi kertek segítik a főváros fejlődését, és illeszkednek az
önkormányzatok, a vállalatok és állami szervezetek társadalmi
felelősségvállalási programjaihoz.
A DUE programjának célja a
fenntartható fejlődés megfogalmazása és értelmezése a legfogékonyabb korosztály,
a fiatalok részére, a DUE Médiahálózat kommunikációs csatornái segítségével. A
program eredményeként a fenntarthatóság gondolata a fiatalok életformájává
válik, és természetes lesz számukra, hogy felelősek a tetteikért. A ifjú
véleményformálók - a diák újságírók, rádiósok - intenzív gyakorlati képzésekben
vesznek részt, amelyet hivatásos szakemberek vezetnek. A fiatalok fenntartható
tudatformálásának eszközei a DUE médiumai: a DUE Tallózó magazin, a DUE Rádió,
valamint a DUE online portál és közösségi média.
A beérkezett pályázatok
értékelése két szakaszban történt. A Magyar Telekom "hello holnap!" adományozási
kuratóriuma az előválogatott és legmagasabb pontszámot elért pályázatokat végső
döntésre előterjesztette a Fenntarthatósági Média Klub tagjaiból álló zsűri
számára. A pályázat nyerteseiről a végső döntést a Fenntarthatósági Média Klub
hozta meg. A sikeres pályázókat személyes találkozó keretében értesíti a
vállalat.
A Magyar Telekom 2011 áprilisában írt ki pályázatot civil
szervezetek részére szemléletformáló programok megvalósításának támogatására,
"fenntartható tudatformálás" témakörben. A pályázat célja a társadalom minél
szélesebb körű megismertetése a fenntartható fejlődés elveivel, koncepciójával,
gyakorlati megvalósításának lehetőségeivel. A Magyar Telekom pályázatával civil
szervezetek szemléletalakító munkáját kívánja támogatni, hogy minél szélesebb
körben tudatosuljon a fenntarthatóság mint értékrend, ismertté váljanak a
fogyasztás környezeti hatásai, és javuljon a különböző fenntartható fogyasztási
alternatívák ismertsége, elérhetősége és használata.
A Fenntarthatósági
Média Klub a hazai vezető nyomtatott, elektronikus és online sajtóorgánumokból
áll. A Klub tagjai a Magyar Telekom mellett az RTL Klub, a TV2, a Sanoma, a
Class FM, a CEMP csoport (Index), az Origo, a Metropol, az Est Media és az Axel
Springer. A klubtagok célja, hogy a maguk eszközeivel és csatornáin keresztül
egyszerűen, érthető formában, konkrét példákon keresztül mutassák be, hogyan
valósíthatjuk meg a fenntarthatóságot a mindennapjainkban, illetve mit tehetünk
az élhető jövőért.
A Magyar Telekom Magyarország vezető
infokommunikációs szolgáltatójaként - küldetésével összhangban - elkötelezett a
fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében elindított hello holnap!
kezdeményezéssel a Magyar Telekom a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően,
könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni
a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.