Sajtóközlemények
A T-Mobile-nál már minden második eladott mobil okostelefon
Budapest, 2011. szeptember 9. 11:00
Világszerte megfigyelhető az okostelefonok térnyerése, és ez a tendencia a magyar piacra is jellemző. Az előfizetői számok alapján a hazai mobil hang és adatforgalmazásban is piacvezető T-Mobile-nál az utóbbi egy évben többszörösére nőtt az okostelefon eladások aránya.
Az okostelefonok csak néhány évvel ezelőtt indultak hódító útjukra, és
2010-ben már több mint 250 millió e kategóriába sorolt készüléket adtak el
világszerte. 2007-ben még csak az értékesített készülékek 7 százalékát tette ki
az okostelefonok aránya, 2010 végére ez az arány már elérte a 25 százalékot*, és
a GKIeNET becslései szerint az amerikai és nyugat-európai piacokon egy éven
belül elérheti az 50 százalékot. Ez a szám ötszöröse a három évvel korábbinak és
a növekedési ütem egyre nagyobb.
A kereslet növekedésével párhuzamosan a
technológiai fejlődésnek is tanúi lehetünk, a legújabb készülékek tudása már egy
asztali gép képességeivel vetekszik, teljes értékű beviteli felülettel és
integrált, illetve külsős alkalmazásokkal rendelkeznek.
Hazánk, bár lassabb
ütemben, de követi a nyugat-európai trendeket. Míg itthon 2009-ben közel 250
ezer okostelefont értékesítettek, 2010-ben ez a szám már a duplájára
emelkedett.*
"Magyarországon a tavalyi év második felétől mutatkozik az
eladások ugrásszerű emelkedése, amely főképp annak tudható be, hogy a piacon a
prémium termékek mellett megjelentek az alacsonyabb kategóriás készülékek is,
miközben.egyre több felhasználó igényli az internetelérést és az integrált
alkalmazásokat a mobiltelefonján. Az okos készülékek elterjedéséhez minden
bizonnyal hozzájárultak a közelmúlt nagyarányú mobil hálózatfejlesztései és a
kedvező, adatforgalommal kombinált díjcsomag-konstrukciók is." - mondta Király
István, a Telekom marketing vezérigazgató-helyettese.
"Csak a T-Mobile-nál
az utóbbi egy évben megháromszorozódott az okostelefon értékesítések aránya, ma
már minden második ügyfelünk okos készüléket vásárol. Az előfizetéses ügyfelek
esetében ez az arány még nagyobb, megközelíti a 70 százalékot. Ezzel a T-Mobile
körülbelül 55 százalékot mondhat magáénak a teljes magyarországi okostelefon
értékesítésből." - tette hozzá.
* Forrás: Az IDC által közzétett adatok