Sajtóközlemények
Új irányítási struktúráról döntött a Magyar Telekom Igazgatósága
Budapest, 2012. június 18. 15:00
A Magyar
Telekom Igazgatósága mai ülésén elfogadta a vállalat működésének közép-
és hosszú távú stratégiai irányait, és ennek
egyik első lépéseként döntött
az új irányítási struktúra
kialakításáról. A 2013 januárjától kezdődő változások célja,
hogy a Magyar Telekom az ügyféligények változására és a piaci kihívásokra
rugalmasan és időben reagálva, képes legyen kiaknázni
az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségeket. Az ügyfelek magas szintű, korszerű és
hatékony kiszolgálását célozza a vállalat új szervezeti struktúrája is.
A Magyar Telekom az új stratégiai irányokról és a működési modellről a
szükséges további döntések megszületését követően, az ősz folyamán nyújt
részletesebb tájékoztatást.
A telekommunikációs világ változásai, a technológiák gyors fejlődése és a fogyasztói igények dinamikus átalakulása,továbbá az utóbbi időszak kedvezőtlen piaci és gazdasági folyamatai olyan kihívásokat jelentenek, amelyekre a Telekom időben fel kíván készülni. A cég új jövőképe messzemenően épít a vállalat által jelenleg is nyújtott egyedülállóan széles szolgáltatási portfólióra, valamint a kiterjedt értékesítési csatornákban és ügyfélkapcsolati rendszerekben rejlő képességekre az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségek kiaknázása érdekében. Alaptevékenységét az új online képességek és a digitális otthon irányában bővíti a Telekom, tovább erősítve jelenlétét a nem hagyományos üzleti területeken is. Az üzleti tevékenység fókuszába még inkább az ügyfelek magas szintű, korszerű és hatékony kiszolgálása kerül. Ezt tükrözi a vállalat új szervezeti struktúrája, amelyben önálló irányítási területek feladata lesz a három alapvető ügyfélszegmens (lakossági; kis- és középvállalati; nagyvállalati) kiszolgálása.
„Piaci pozícióink és a jelenlegi kihívások kedvező lehetőséget, kitörési pontot kínálnak arra, hogy a megfelelő időpontban végrehajtott stratégiai és irányítási változások révén a Telekom továbbra is a trendeket időben felismerni és alakítani képes szolgáltató maradjon. Az elhatározott átalakítások eredményeként képesek leszünk az ügyféligényeket kompromisszumok nélkül teljesíteni, sőt azok előtt járni, továbbá biztosítani a Magyar Telekom hosszú távú fenntartható és nyereséges működését, a beruházások megtérülését” – mondta el Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a mai döntések kapcsán.
Az Igazgatóság döntése alapján a2013. január 1-jétől életbe lépő legfontosabb változások a következők:
- A jelenlegi értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettes pozíció átalakul és átnevezésre kerül, a jövőben lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozícióként működik .
- A jelenlegi marketing vezérigazgató-helyettesi pozíció megszűnik.
- Új, kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozíció jön létre az érintett ügyfélkört kiszolgáló terület irányítására.
- A jelenlegi vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettes pozíció magyar megnevezése nem változik.
- A jelenlegi stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes felelősségi területe átalakul és átnevezésre kerül; a pozíció neve a jövőben üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes lesz.
A felsővezetők száma nem változik, továbbra is az elnök-vezérigazgató és nyolc vezérigazgató-helyettes alkotja a vállalat operatív vezetéséért felelős Ügyvezető Bizottságot.
A Magyar Telekom Ügyvezető Bizottsága kidolgozza a társaság működése és tevékenysége átalakításának, valamint az új szervezeti-irányítási struktúrának a további részleteit, amelyekről a későbbiekben születik döntés. A Magyar Telekom az új stratégiai irányokról és a működési modellről az ősz folyamán nyújt további tájékoztatást.
A szervezeti változásokkal összefüggésben Király István
marketing vezérigazgató-helyettes munkaviszonya közös megegyezéssel 2012. június
30-án megszűnik. A marketing vezérigazgató-helyettes feladatait a szervezeti
változások hatályba lépéséig, az év végéig Szabó Melinda lakossági
szegmensmarketing igazgató látja el.
Maradi István műszaki
vezérigazgató-helyettes közös megegyezéssel szintén távozik a Magyar Telekomtól
2012. július 31-ével. Utódlásáról később
születik döntés.
Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a távozó
felsővezetőket méltatva elmondta: „Király Istvánnak és Maradi Istvánnak
rendkívül sokat köszönhet a Magyar Telekom. Tevékenységükkel messzemenően
hozzájárultak ahhoz, hogy a Telekom innovatív és minőségi szolgáltatóként, mind
műszaki, mind marketing szempontból valódi piacvezetőként vehet részt a hazai
piaci versenyben. További pályájukhoz sok sikert kívánok!”
Király
István nyolc évig dolgozott Telekom vezetőként. A T-Systems marketing
igazgatójaként elősegítette a T-Systems márka hazai bevezetését, valamint a
vállalati és kormányzati ügyfeleket kiszolgáló termékfejlesztési és marketing
tevékenységet. Meghatározó szerepe volt az első felhő alapú szolgáltatások
bevezetésében, és piacvezető pozíciónk elérésében az informatikai
szolgáltatásokban. Ezt követően marketing vezérigazgató-helyettesi pozíciójában
irányítása alatt megerősödött a Telekom pozíciója a vezetékes és mobil hang és
internet és a TV piacon egyaránt, megszületett az integrált fogyasztói
hűségprogram és egyedülálló innovatív termékekkel bővült a termékkínálat,
amilyen pl. a Hoppá díjcsomag, a Paletta és az interaktív TV.
Maradi István az 1990-es kezdetektől volt a Telekom
munkatársa. Kiemelkedő szerepet vállalt a mobiltávközlés hazai bevezetésében,
az eddigi négy mobilgeneráció elindításában, a Telekom szilárd mobilpiaci vezető
pozíciójának elérésében és megőrzésében. Irányítása alatt jött létre a Telekom
egyedülálló integrált csomagjainak létesítéséhez és értékesítéséhez szükséges
informatikai háttér, amely alapot teremtett arra, hogy a cég az új piacokon is
magas színvonalon tudja kiszolgálni ügyfeleit. Vezetése alatt valósult meg
többek között a szélessávú optikai hálózat kiépítése és az interaktív
televíziózás műszaki platformjának kiszélesítése, valamint a 4G
hálózatfejlesztés elindítása.