Sajtóközlemények
A Telekom új, integrált ügyfélkapcsolati és számlázási rendszert vezet be
Budapest, 2013. április 8. 12:00
A Magyar Telekom 2013 áprilisában megkezdi új, integrált ügyfélkapcsolati és számlázási rendszerének bevezetését, amely a telekommunikációs iparágban európai viszonylatban is egyedülállónak tekinthető. A XXI. századi igények kiszolgálására felkészített korszerű, új generációs rendszer sikeres bevezetése hozzájárul ahhoz, hogy a piacvezető távközlési szolgáltató bárhol és bármikor elérhető, magas szintű és hatékony kiszolgálást biztosíthasson lakossági, kkv és nagyvállalati ügyfelei számára.
A Magyar Telekom olyan fejlett, integrált ügyfélkapcsolati és számlázási rendszert vezet be, amely megbízható működésével biztosítja az ügyfélélmény jelentős minőségi javulását és az eddiginél hatékonyabb ügyfélkiszolgálást. Az új generációs rendszer korszerű informatikai és technológiai hátterének köszönhetően megvalósul az iparági legjobb gyakorlatnak és a hazai jogszabályi környezetnek is mindenben megfelelő, több millió ügyfél valamennyi tranzakciójára kiterjedő egységes, integrált adatfeldolgozás, amely lehetővé teszi az egyszerűbb, könnyebb, gyorsabb kiszolgálást és ügyintézést a lakossági, kkv és nagyvállalati ügyfelek számára. 2013 októberétől a teljes lakossági ügyfélkör vezetékes szolgáltatásokhoz kapcsolódó ügyfélszolgálati folyamatát már az új rendszer fogja kiszolgálni, amely 2014-ben éri el teljes funkcionalitású, a mobil termékekre is kiterjedő működést.
Keszég Attila, a Magyar Telekom lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese az új rendszer indítása kapcsán elmondta: „Az ügyfélélmény javítását, valamint az online működést előtérbe helyező stratégiai céljaink szempontjából kulcsfontosságú, hogy a Magyar Telekomnál korszerű, integrált és megbízható ügyfélkapcsolati és számlázási rendszert vezessünk be. Célunk, hogy az új rendszert ügyfeleink érdekében minél hamarabb üzembe helyezzük, miközben biztosítanunk kell szolgáltatásaink folyamatos működését, valamint ügyfeleink kényelmét és minőségi kiszolgálását. Felelős, ügyfélközpontú szolgáltatóként szeretnénk megvalósítani ezt az egyedülálló korszerűsítést, amely az ügyfélkiszolgálásban is erősítheti a Telekom piacvezető pozícióját, ezért is döntöttünk a lépcsőzetes bevezetés mellett.”
Az új rendszer bevezetése azért is vált szükségessé, mert az iparágban a Magyar Telekom rendelkezik a legszélesebb ügyfélkörrel és termékkínálattal. Az ügyfelek és a termékek egységes rendszerben történő kezelésének köszönhetően az új ajánlatok hamarabb megjelenhetnek a piacon és rövidül a teljesítési idő, vagyis az ügyfél hamarabb kapja meg a megrendelt terméket, szolgáltatatást. A könnyebb, gyorsabb és rugalmasabb ügyintézés pedig növeli ügyfeleink kényelmét. Ügyfeleink, főként a fiatalok részéről erősödik az igény a bárhol és bármikor, online is elérhető ügyintézésre. A Magyar Telekom új generációs rendszere lehetővé teszi, hogy a szolgáltató ebben is a XXI. századi online világ megkövetelte, egyszerűen használható megoldást nyújthasson.
A teljes funkcionalitás elérésével új formátumú, egyszerűbb és könnyen áttekinthető számlákat bocsát majd ki a Telekom. Az új generációs rendszer lehetővé teszi az egységes Telekom számla megvalósítását is, valamennyi szolgáltatásra kiterjedően. További kedvező változások is lesznek a számlázásban, így például átláthatóbban jelennek meg az igénybe vett kedvezmények. A korszerű informatikai háttérnek köszönhetően várhatóan emelkedik a sikeres tranzakciók aránya, és csökken a számlapanaszok, reklamációk száma. Az innovatív rendszernek köszönhetően, a régebbi technológiák kiváltásával az üzemeltetési költségek is nagymértékben csökkennek majd.
A méretét és komplexitását tekintve a telekommunikációs iparágban Európa-szerte is egyedülálló új generációs rendszer fejlesztésére és bevezetésére a Telekom eddigi legnagyobb informatikai és üzleti transzformációs projektjének eredményeként kerül sor, amelyet 2010-ben indított a vállalat. A közel 80 vállalati rendszert érintő projektet a cég több mint 300 fős szakértői csapata vezető rendszerintegrátorokkal és közel 70 beszállító céggel szoros együttműködéseben valósítja meg. A beszállítók mintegy kétharmada hazai kis- és középvállalat, ami jelzi a magyar IT iparág európai szintjét és a Telekom elkötelezettségét a magyar kkv szegmens versenyképességének erősítésére. A projekt méreteit jellemzi, hogy a tervezési dokumentáció több mint 70 ezer oldalt tett ki, és eddig több mint 10 ezer tesztelést végeztek a megvalósításán dolgozó szakemberek.
Az integrált rendszer indításához szükséges informatikai átállás és adatmigráció miatt 2013. április 17. és 21. között egyes ügyintézési lehetőségek csak részlegesen lesznek elérhetők a Telekom üzleteiben, továbbá nem lesz mód önkiszolgáló ügyintézésre telefonon vagy online felületen.Április 20-án, szombaton az üzletek zárva tartanak. A tervezett rendszerindítás zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a Telekom arra kéri ügyfeleit, hogy ezekre a napokra ne időzítsenek ügyintézést, ha az nem feltétlenül szükséges. A tervek szerint hasonló átállásra kerül sor 2013. júliusban és októberben is.A Magyar Telekom által nyújtott szolgáltatások zavartalanul működnek az átállás ideje alatt is, a rendszerindítás nem érinti a létesítési és hibaelhárítási munkákat sem. Az új ügyfélkiszolgáló rendszer indításával kapcsolatos tudnivalókról a Telekom több kommunikációs csatornán keresztül is tájékoztatja ügyfeleit.