Sajtóközlemények
Naponta átlagosan 100-150 ezer magyar néző követte a VOLT élő streaming közvetítését
Budapest, 2013. július 19. 15:00
- Idén először voltak élőben nézhetők a VOLT és a Mastercard Balaton Sound legjobb koncertjei az interneten
- Az élő streaming a Telekom jóvoltából, a Ustream technikai támogatásával valósult meg
- Internetezők tömegei választották a fesztiválozás virtuális formáját
Felülmúlta a várakozásokat a két legnagyobb vidéki nyári fesztivál, a
VOLT és a Mastercard Balaton Sound élő internetes közvetítésének népszerűsége,
amely idén először, a Telekom és a Ustream együttműködésében valósult meg. A
koncerteket a www.telekom.hu/fesztivalok, a www.sziget.hu, a www.origo.hu, a www.ustream.tv
oldalakon és a T-Mobile Facebook oldalán tették elérhetővé.
A nézettségi adatok alapján elmondható, hogy az online közvetítés széles
tömegekhez jutott el: a VOLT közvetítésébe az öt nap alatt 830 ezerszer, a
Balaton Soundéba a négy nap alatt 460 ezerszer kapcsolódtak be a magyar
internetezők. Naponta átlagosan 100-150 ezer néző követte az eseményeket, amely
messze kiemelkedik a hasonló méretű magyarországi és régiós rendezvények online
közvetítései között. Az oldalakon töltött átlagos nézettségi idő 9 és 12 perc
között mozgott. A két legnépszerűbb program a Hurts (UK) és a Jamie Woon (UK)
koncert volt, amelyet 49, illetve 47 ezren követtek. A magas nézettségi adatokhoz
hozzájárulhatott a Telekom 4G szolgáltatása is, amelynek köszönhetően mind
okostelefonon, mind táblagépen kompromisszum-mentesen élvezhetőek az online
közvetítések.
Az élőben leadott közvetítések a fesztiválokat követően a Telekom interaktív
tévézési lehetőségeket – többek között megállítható, visszatekerhető élő
adást, az elektronikus műsorújságot, a programozható műsorrögzítési
lehetőséget, Videotékát stb. – biztosító Interaktív TV szolgáltatásán lesznek elérhetőek.
„Nagy öröm számunkra, hogy igazán széles tömegek számára tettük
elérhetővé a fesztiválélményeket, és a klasszikus szponzorációs kereteken
túllépve közreműködhettünk egy új típusú tartalomfogyasztás elterjesztésében.
És annak külön örülünk, hogy mindezt egy feltörekvő, rendkívül sikeres hazai
start-up céggel, a Ustreammel együttműködve tehettük” - mondta Rózsa Iván, a
Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
„A Ustream képernyőkön átívelő megoldásaival igyekszünk meghatározó
élményeket szerezni és interaktív közösségeket létrehozni, az "ott akarok
lenni” életérzést felkelteni. A Sziget Kft. és a Telekom kiemelkedő
segítségével idén a fesztiválkorosztály jelentős részéhez elhozhattuk ezt” -fejtette
ki véleményét Schwarz Gábor, a Ustream nemzetközi üzletfejlesztési és
értékesítési vezetője.