Sajtóközlemények
Megéri ma online boltot nyitni
Budapest, 2013. május 13. 11:30
A hazai internetezők többsége vásárolt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a weben keresztül. Az online vásárlók ráadásul elégedettek is, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalataik vannak a webáruházakkal kapcsolatban – derül ki a Magyar Telekom legutóbbi, internethasználók körében végzett reprezentatív kutatásából.
A Telekom a 14 és 69 év közötti internetezők körében
végzett reprezentatív felmérést. A kutatás adatai alapján a hazai netezők 62%-a
vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen terméket vagy szolgáltatást a neten
keresztül. A webáruházak látogatóiról elmondható, hogy az átlagnál
többen felsőfokú végzettségűek, valamint többen élnek közülük a fővárosban, és
az átlagnál jobb anyagi körülmények között. A kutatásból az is kiderül, hogy
az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók
aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében (74% vs. 54%).
Azok, akik vásároltak már online, alapvetően
jó véleménnyel vannak az online vásárlással kapcsolatban, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalatai vannak ilyen téren. A
külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, az online vásárlók közül
mindössze minden ötödik rendelt más országból.
Azok, akik
vásároltak egy éven belül online, leginkább könyvet, CD-t, DVD-t , ruházati terméket, játékot és sporteszközt
vásároltak. Az okostelefonos online vásárlókra inkább jellemző a ruházati
termékek, műszaki cikkek és mobiltelefon (és tartozék) vásárlása, mint a
hagyományos készülékkel rendelkező online vásárlókra. A különböző
szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi
szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése a
népszerű. Az okostelefonosokra inkább az jellemző, hogy mobiltelefonjaikhoz
kapcsolódó szolgáltatásokat vásárolnak interneten keresztül. Ugyanakkor a
közüzemi számlák online rendezése is terjed, a Telekom kutatása szerint
legalább egy közüzemi szolgáltatásért,
az utóbbi egy évben, a hazai internetezők 34%-a fizetett a neten keresztül.
Online vásárlás
esetén a különböző fizetési módok közül a kiszállításkor a futárnak történő fizetés a leginkább elterjedt. Az online
vásárlók kb. fele fizet legalább alkalmanként online banki átutalással vagy
postai utánvéttel az ilyen típusú vásárlásokkor. A legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online
internetkártyával történő fizetés.
A Magyar Telekom maga is évek óta működteti webshopját, ahol
az online értékesítése és
online ügyintézés is, évről évre folyamatosan növekszik. A cég stratégiájának
jelenleg egyik alapja az online csatorna tovább erősítése. Emellett, az online
vásárlások növekedési tendenciáit látva, a Magyar Telekom a hazai kis- és
középvállalkozásoknak is kínál megoldást, amellyel online bővíthetik vásárlóik,
ügyfeleik körét. Akár pár óra alatt nyithat webáruházat az a vállalkozó, aki igénybe
veszi a Telekom közreműködésével bevezetett WebshopÉpítő szolgáltatást, amely teljes körű online webáruház
készítő megoldás
mikro, kis- és középvállalkozások számára. A felhő alapú szolgáltatás havi
díjas alapon érhető el, akárcsak a
telekommunikációs és informatikai szolgáltatások. A WebshopÉpítő a Webshop-Experts Kft. fejlesztésével
vált a Magyar Telekom által ajánlott szolgáltatássá.
www.
webshopepito.hu