Sajtóközlemények
Hello holnap! - Fenntarthatósági sajtódíj
Budapest, 2013. október 7. 18:00
Sajtódíj pályázatot írt ki a Magyar Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub. Jövő májusig várják azokat a hazai publikációkat, amelyek a fenntarthatóság témakörén belül bármilyen környezeti, társadalmi, gazdasági jelenséget, kezdeményezést vagy szituációt közérthető módon, előremutatóan tudósítanak. A több mint fél éven átívelő pályázati ciklussal a kiírók célja a publicisták ösztönzésével a társadalmi gondolkodás, szemléletmód változás elősegítése.
Miért ír ki már harmadik alkalommal fenntarthatósági sajtódíj pályázatot a Magyar Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub? Mert ugyan sokat beszélünk róla, de nem eleget. Teszünk érte, de még nem elegen. Többen még azt sem tudjuk, hogy mivel kapcsoljuk össze a fenntarthatóság fogalmát: a felelősséggel, az önzetlenséggel, a békével, a szerénységgel, a megmaradási képességgel? Valamelyikkel vagy bármelyikkel: a téma az utcán hever.
A fenntarthatósági sajtópályázat három kategóriában várja a jelentkezők anyagait:„Alulnézet” kategóriában a civil, egyéni, lokális, kisebb közösségeket érintő esetleírások, történetek, alulról építkező kezdeményezések segítséget igénylő vagy megoldást nyújtó példáit,
„Nagylátószög” kategóriában a hazai társadalmi, környezeti, gazdasági jelenségek megközelítését, hatásokat és kölcsönhatásokat, zöld innovációs és edukációs témákat,
„Blog”-kategóriában pedig külön díjazzák a fenntarthatóság, felelősségvállalás fogalomkörén belül működtetett tematikus oldalakat a tartalom, a minőség és az olvasottság szempontjainak értékelésével.
Az Alulnézet és Nagylátószög kategória győzteseit egyenként félmillió, a blog-kategória győztesét 300 ezer forint pénzdíjjal jutalmazza a Telekom.
A pályázati kiírás elérhető: https://www.telekom.hu/fenntarthatosag/palyazatok/hello_holnap_sajtodij_2013_palyazat
A Magyar Telekom 1996. óta foglalkozik a működéséből adódó környezetvédelmi kérdésekkel, a hazai vállalatok közül 2000-ben az elsők között hozott létre külön környezetvédelmi, majd a fenntarthatósági szervezetet, amely a vállalat felelős működési folyamatait, fenntarthatósági törekvéseit koordinálja. A vállalat tíz évvel ezelőtt adta kis első fenntarthatósági jelentését és alapítója a Fenntarthatósági Média Klubnak.
A Fenntarthatósági Média Klub felelős médiumok és munkatársaik közössége. Tagjai olyan sajtóorgánumok képviselői, akik nyitottak arra, hogy a világ negatív jelenségeire nemcsak tényközléssel vagy kritikával, hanem jobbítási szándékkal reflektáljanak, a jó példákat pedig a híradáson túl aktív részvétellel is értékeljék.