Sajtóközlemények

Sikeresen zárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési Healthcare Mobile projektje

Budapest, 2014. június 10. 15:30

Sikeresen lezárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektje, melyet a cég egy éve, 2013 márciusában indított. A projekt keretében a cél egy lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a Magyar Kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg 64.195.693 Ft támogatási keretösszeg mellett.

A Magyar Telekom HealthCare Mobile projektje keretében végzett kutatásában azokra a kérdésekre keresett megoldási lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a felhasználó páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.
A fejlesztés eredményeképp egy olyan Android és iOS alapú mobil- és táblagép alkalmazás készült, amelynek segítségével lehetőség nyílik az alábbi szolgáltatások elérésére:

  • Leletlekérdezés: Leletek elérésé és megosztása e-mailben;
  • Időpontfoglalás: Szabad időpontok lekérdezése és időpont előfoglalása;
  • Bejelentkezés és sorszámhúzás : A vizsgálatra való bejelentkezés és a várakozási idő nyomon követése;
  • Beteglogisztika: Intézménybe való bejelentkezés és tájékozódás az intézményen belül;
  • Vizsgálati tájékoztató : Szakértők által összeállított és ellenőrzött tájékoztatók a vizsgálatokra való felkészüléshez;
  • Laborlelet kisokos: Vér és vizelet laboreredmények értelmezése;
  • Betegséginformációk: Szakértők által összeállított és ellenőrzött alapinformációk betegségekről;
  • Praxis Platform: Beteg-orvos kommunikációs és oktató felület;
  • 24 órás Call Center: Orvosi tanácsadás.

A fejlesztés a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet szakmai támogatása és útmutatása alapján zajlott.

Az együttműködés során bizonyosságot nyert, hogy a szolgáltatásban rejlő előnyök nem csak a páciensek, hanem az egészségügyi intézmények számára is értéket teremtenek:

  • A tájékozottabb és felkészültebb látogatók révén jelentős időmegtakarítás;
  • Elégedettebb páciensek és hozzátartozók;
  • Az egészségügyi dolgozók leterheltségének csökkenése;
  • Hatékonyabb orvosi munka;
  • Nyomon követhető betegutak;
  • Javuló intézmény megítélés.

„Reméljük, hogy a törekvés mind az ügyfelek, mind az intézmények részéről széles körű támogatást kap és fejlesztése további ötletekkel kibővülve létjogosultságot nyer. Célunk, hogy a közeljövőben a magyar egészségügyi ellátásban részesülő páciensek a Magyar Telekom HealthCare Mobile szolgáltatásait használva felkészültebben és hasznos információkkal ellátva vehessék igénybe a kórházak, szakrendelők szolgáltatásait.”- mondta Pukler Gábor, a Magyar Telekom üzletfejlesztési igazgatója.