Sajtóközlemények
Sikeresen zárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési Healthcare Mobile projektje
Budapest, 2014. június 10. 15:30
Sikeresen lezárult a Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektje, melyet a cég egy éve, 2013 márciusában indított. A projekt keretében a cél egy lakossági tájékozódást támogató e-egészségügyi platform kifejlesztése volt. A projekt a Magyar Kormány támogatásával a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg 64.195.693 Ft támogatási keretösszeg mellett.
A Magyar Telekom HealthCare Mobile projektje
keretében végzett kutatásában azokra a kérdésekre keresett megoldási
lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai
rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a felhasználó
páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az
egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.
A
fejlesztés eredményeképp egy olyan Android és iOS alapú mobil- és táblagép
alkalmazás készült, amelynek
segítségével lehetőség nyílik az alábbi szolgáltatások elérésére:
- Leletlekérdezés: Leletek elérésé és megosztása e-mailben;
- Időpontfoglalás: Szabad időpontok lekérdezése és időpont előfoglalása;
- Bejelentkezés és sorszámhúzás : A vizsgálatra való bejelentkezés és a várakozási idő nyomon követése;
- Beteglogisztika: Intézménybe való bejelentkezés és tájékozódás az intézményen belül;
- Vizsgálati tájékoztató : Szakértők által összeállított és ellenőrzött tájékoztatók a vizsgálatokra való felkészüléshez;
- Laborlelet kisokos: Vér és vizelet laboreredmények értelmezése;
- Betegséginformációk: Szakértők által összeállított és ellenőrzött alapinformációk betegségekről;
- Praxis Platform: Beteg-orvos kommunikációs és oktató felület;
- 24 órás Call Center: Orvosi tanácsadás.
A fejlesztés a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet szakmai támogatása és útmutatása alapján zajlott.
Az együttműködés során bizonyosságot nyert, hogy a szolgáltatásban rejlő előnyök nem csak a páciensek, hanem az egészségügyi intézmények számára is értéket teremtenek:
- A tájékozottabb és felkészültebb látogatók révén jelentős időmegtakarítás;
- Elégedettebb páciensek és hozzátartozók;
- Az egészségügyi dolgozók leterheltségének csökkenése;
- Hatékonyabb orvosi munka;
- Nyomon követhető betegutak;
- Javuló intézmény megítélés.
„Reméljük, hogy a törekvés mind az ügyfelek, mind az intézmények részéről széles körű támogatást kap és fejlesztése további ötletekkel kibővülve létjogosultságot nyer. Célunk, hogy a közeljövőben a magyar egészségügyi ellátásban részesülő páciensek a Magyar Telekom HealthCare Mobile szolgáltatásait használva felkészültebben és hasznos információkkal ellátva vehessék igénybe a kórházak, szakrendelők szolgáltatásait.”- mondta Pukler Gábor, a Magyar Telekom üzletfejlesztési igazgatója.