Sajtóközlemények
Mikor hívd fel az ügyfeleidet? – Ebben segít a mesterséges intelligencia
Budapest, 2016. december 12. 18:00
A hétvégén került sor a Telekom szervezésében a két és fél millió forint összdíjazású, Leading Data Hackathon elnevezésű fejlesztői versenyre, ahol minden a Big Data, azaz az óriási adathalmazok körül forgott.
A résztvevők egy 150 ezer soros anonimizált ügyféladatbázist kaptak, ennek segítségével kellett fejleszteniük „adatvizualizáció”, „adatprezentációs felület létrehozása”, valamint „adaton alapuló appok” kategóriákban. A versenyen 80 egyetemista és a Big Data területén tevékenykedő szakember mérte össze tudását 25 csapatban. Az egyik kategóriagyőztes pályamű arra hozott létre megoldást, hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívja telefonon ajánlatokkal ügyfeleit.
Az utóbbi 15 évben felgyorsult ütemben bővültek a vezetékes és mobil hálózati infrastruktúrák, közben rendkívüli mértékben elterjedtek a szenzorokkal, szoftverekkel és a hálózatra kapcsolódás lehetőségével ellátott eszközök. Napról-napra óriási mennyiségű adat jön létre, ami egyre erősebb, a hatalmas mennyiségű adat tárolására és feldolgozására alkalmas technológiákat és eszközöket igényel. Ezeknek együttes hatására alakultak ki azok az adatokra építő, üzleti alkalmazások, amelyek egy adott vállalkozás vagy intézmény adatait gyűjtik össze és elemzik, ezzel biztosítva a mindennapos üzleti tevékenység új szempontú megértését. A vállalati és szervezeti versenyképesség szempontjából egyre jelentősebb tényezővé válnak azok a Big Data megoldások, amelyek a céges illetve intézményi folyamatok során keletkező adatok értelmezését, újrahasznosítását célozzák meg.
„Szeretnénk a hazai Big Data ökoszisztéma jelentős szereplőjévé válni, ezért is fontos számunkra, hogy alkalmat adjunk arra, hogy az adatok iránt érdeklődő szakemberek a mostani Hackathonhoz hasonló inspiráló eseményeken találkozhassanak egymással. A mostani hétvégi versenyen több olyan színvonalas megoldás is született, mellyel a vállalat tovább szeretne dolgozni” – mondta el Dobó Mátyás, a Magyar Telekom termékfejlesztési igazgatója.
A versenyzők a helyszínen kapták meg az adatokat, és 24 óra alatt kellett felhasználásukkal elkészíteniük a pályamunkát. A fődíj kategóriánként félmillió forint volt, a második helyezettek munkáját 200 ezer, a különdíjasokét 100 ezer forinttal honorálták a szervezők. A zsűriben a Telekom, a T-Systems Magyarország, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Kitchen Budapest szakemberei ültek. Az eseménynek a MOSAIK Startup Hub adott helyszínt.
A díjazottak:
- Adatvizualizáció kategóriában I. helyezést ért el a Déta névre hallgató 4 fős csapat, akik gyönyörűen modellezték egy dashboard felületen, hogy hol érdemes boltot nyitni. A felület jól szemlélteti, hogy az adott célcsoport merre jár, hol vannak azok a boltok, melyek számukra könnyen megközelíthető. A csapat „a legkreatívabb plusz adatforrás-bevonásáért” különdíjban is részesült.
- A kategória második helyezettje a két fős Titz&Sux csapat lett, akik látványos infografikákon jelenítették meg a bejövő-kimenő SMS-ekre való reagálás megoszlását kor szerint.
- Adaton alapuló applikációk kategóriában első helyezést ért el a Dinamikus duó nevű csapat , akik arra hoztak megoldást, hogy hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívják ajánlattal az ügyfeleket. Az alkalmazás az ügyfelek mellett színkóddal jelzi, hogy az adott időszakban valószínűleg alkalmas-e az ügyfelet hívni.
- Második helyezést ért el a Veszélyes nevezetű csapat , akik internetezést segítő applikációt találtak ki, mely hőtérkép segítségével mutatja, hogy hol a legjobb a net sávszélessége. Ha olyan helyszínen vagyunk, ahol nem elegendő ez, párszáz forintért vásárolhatunk magasabb sávszélességet, például egy fesztiválon.
- A harmadik kategória, azaz az adat prezentációs felület létrehozásában első helyezést ért el a Vizarts csapata , akik a Telekom ajánlati rendszerét egyszerűsítenék le úgy, hogy ügyfelenként maximum 5 ajánlat jelenjen meg - az adott ügyfélre szabva.
- Második helyezett a Data Ninjas csapata lett , akik geolokációs marketing megoldást hoztak létre, melynek vásárlásösztönzés a célja. A napközbeni mozgásuk szerint kapnának értesítést az ügyfelek, hogy az útjukban épp hol kaphatnak kedvezményesen például egy kávét.
- A Déta mellett két másik csapat is részesült 100-100 ezer Ft különdíjban. A legjobb üzleti modell különdíjat az Optimism under uncertanity csapata kapta, akik a közösségi megosztásra épített dinamikusan változó tarifaárazást találtak ki, mely a percdíjak változására épül. Dashboard felületen követhető az átlagos kihasználtság, a csúcsidő és a várható csúcsidő, e szerint csúcsidőn kívül olcsóbb percdíjjal telefonálhatnak az emberek.
- A harmadik különdíjat az adattudományért a DataLens csapata nyerte , akik egy Connect nevű társkereső applikációt hoztak létre, mely a Point of Interest adatok alapján csoportosítja az ügyfeleket és mutatja meg, hogy hol vannak a hasonló érdeklődésű emberek az ügyfél közelében.
- A közönség díjat pedig egy szórakoztató a Telekom hívásaira és ügyfeleire épülő, tippelős játékot létrehozó Big Data Principum csapata vitte el.