Sajtóközlemények
HA TELCO, AKKOR TELEKOM - A Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
Budapest, 2020. május 22. 13:00
Rendhagyó, online esemény keretében hirdették ki idén hetedik alakalommal a Randstad Employer Brand hazai díját, a Randstad Awardot, mellyel a legvonzóbb hazai munkáltatók teljesítményét ismerik el. A világ egyik legnagyobb független munkáltatói márka-felmérés eredményeként a telekommunikációs szektor különdíját idén is a Magyar Telekom nyerte.
A munkáltatói márkáról végzett globális felmérés keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. A felmérés világszerte 33 országban zajlott, Magyarországon 6502 munkavállalót kérdeztek meg. 1 Az elmúlt évek tendenciái az eredményekkel összehangban azt mutatják, hogy a hazai munkavállalók számára az IT és a telekommunikációs szektor a legvonzóbb, valamint továbbra is a fizetés, a munkahelyi légkör és az állás tartós biztonsága a legfontosabb munkahelyválasztási szempontok, de tovább növekedett a rugalmas munkakörülmények és a munkakör érdekességének jelentősége is.
Bár a kutatás januárban zárult, eredményei összhangban állnak a világ minden táján tapasztalható újfajta munkavégzéssel, a munkaerő időben és térben rugalmas foglalkoztatásával. A Magyar Telekom számára nem idegen ez a működés, közel egy évtizede bevett gyakorlat a távmunka és a rugalmas munkavégzés, melyhez a vállalat ideális feltételeket, számos lehetőséget és digitális eszközt biztosít munkavállalói számára. A tudatos munkáltatói márkaépítés talán soha nem volt még ennyire fontos, hiszen a meglévő kollégák motivációjának, teljesítményük növelésének, illetve a tehetségek bevonzásának és megtartásának egyik legfontosabb eszköze. „Hiszünk abban, hogy a folyamatos tanulás, újabb skillek, kompetenciák elsajátítása mellett a digitalizáció kínálta lehetőségek megragadásával mindenki fejlődhet, előrébb juthat. Ebben a szellemiségben dolgozunk munkáltatói márkaépítésünkön, így külön öröm és büszkeség számunkra ez a visszajelzés, hiszen az értékelés a hazai munkaerőpiac különböző szegmenseiből érkező munkavállalók véleményét tükrözi, mely megerősít minket abban, hogy hosszú távon is stabil, digitális és minden korosztály számára vonzó munkahelyet építünk.” – nyilatkozta az elismerés kapcsán Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere.
A Telekom szeptemberben indítja el új, végzősöknek szóló karrierprogramját, a Telekom Kickstart-ot, melynek célja, hogy a tehetséges, kiemelkedő képességű hallgatók számára egy év alatt adjon át olyan szakmai tudást, és agilis szemléletmódot, melynek segítségével a cég leendő utánpótlását jelenthetik. A programban 20 pozíció nyitott, melyek a teljes vállalatot lefedik, így IT, mérnöki, üzleti területekre várják a hallgatók jelentkezését május végéig. A programban részt vevő tehetségek saját tanulási terv és mentor segítségével fejlődhetnek 12 hónapon keresztül, melyet követően a vállalat munkatársaivá válhatnak.
1) A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb, legmélyebb független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat. A kutatás mintegy 185,000, a 18-64 éves korosztályból kikerülő válaszadó véleményét gyűjti össze 33 piac 6,136 vállalatáról. A kutatást Magyarországon a Kantar végezte, melyben 6,502 fő vett részt 2019. december és 2020. január között.