Sajtóközlemények
Tehetséges fiatalok 24 óra alatt indították be karrierjüket a telco szektor legvonzóbb munkahelyén
Budapest, 2021. május 26. 12:00
Egyedülálló kiválasztási folyamat során, instant visszajelzéssel zárult a jelentkezés a Magyar Telekom Kickstart gyakornoki programjára. A vállalat egy nap alatt 21 tehetséges fiatalt szerződtetett, akik a Randstad friss felmérése alapján a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelyén kezdhetik építeni karrierjüket.
A Randstad Employer Brand Research független munkáltatói márkakutatás 1 a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélését elemzi, emellett betekintést nyújt a potenciális munkavállalók munkahelyválasztási szempontjaiba és motivációiba. A kutatás világszerte 34 piacon, Magyarországon több, mint 7600 fő részvételével zajlott. A hazai munkavállalók által egyik legvonzóbb iparágnak tartott telekommunikációs szektor különdíját az idei évben is a Magyar Telekom nyerte. A felmérés eredményei az elmúlt évek tendenciáival összhangban azt mutatják, továbbra is a fizetés, a munkahelyi légkör és az állás tartós biztonsága a legfontosabb munkahelyválasztási szempontok. Annak ellenére, hogy ezen attribútumok minden korcsoportnál azonosak, a hangsúlyokat illetően eltérés tapasztalható a generációk között. Míg a senior korcsoport számára a munka-magánélet egyensúlya a bérezés és a munkahely biztonsága mellett kiugróan magas jelentőséggel bír, a Z és az Y-generáció számára kevésbé markáns, ellenben a munkaadó által képviselt sokszínűség és befogadó légkör döntő lehet a munkahely kiválasztásakor.
A
Magyar Telekom gyakornoki programjára jelentkezett fiatalok is hasonló
motivációról számoltak be. Közel 200 egyetemista küldte be videóinterjús
pályázatát a határidőig annak érdekében, hogy 24 óra alatt kiderüljön,
felvételt nyernek-e a Kickstart karrierprogramba.
„Munkáltatói márkaépítésünk során egyszerre kívánjuk elérni a tapasztalt munkavállalókat és a pályakezdő fiatalokat, illetve kortól függetlenül a tehetségek bevonzása éppúgy célunk, mint jól teljesítő kollégáink megtartása. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ismerjük célcsoportjaink igényeit, hogy hatékonyan tudjuk megszólítani őket. A fiatalok esetében azt tapasztaltuk, hogy fontos számukra a visszacsatolás, aktívan kezdeményeznek és mernek elindulni. Az ő igényeikre reagálva alkottuk meg az azonnali visszajelzést adó kiválasztási folyamatunkat és a mentoringgal egybekötött, felelősséggel járó szakmai feladatokat kínáló Kickstart karrierprogramunkat, melyet szeptembertől 21 gyakornok kezdhet meg. Büszkeséggel tölt el, hogy mellettük a hazai munkaerőpiac különböző szegmenseiből érkező munkavállalói visszajelzések is megerősítik, hogy employer branding stratégiánkkal jó úton járunk.” – összegezte Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere.
A frissen felvételt nyert 21
gyakornok szeptemberben indíthatja be karrierjét a Magyar Telekomnál és van
lehetősége Magyarország digitalizációján dolgozni többek között data analyst,
Java fejlesztő, Frontend fejlesztő, hálózati mérnök pozíciókban.
1) A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb, legmélyebb független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat. A kutatás mintegy 190,000, a 18-64 éves korosztályból kikerülő válaszadó véleményét gyűjti össze 34 piac 6,493 vállalatáról. Magyarországon több mint 7,600 fő vett részt a kutatásban. A 2021-es kutatás lekérdezése 2021. januárjában zajlott.