Sajtóközlemények
Egyetlen poszttal is lehet követőszámot duplázni! Egy éves a Kraft Agency, a Telekom formabontó kreatív csapata
Budapest, 2023. június 13. 13:30
Hogyan lehet sikeresen csavarni egyet a hagyományos tartalomgyártási módszereken, és saját influcereket képezni? Hogyan lesz egy merész ötletből és egyetlen posztból dupla annyi követő? A Telekom 2022 tavaszán szembement a megszokott trendekkel: elstartolt kreátor programja és a Kraft Agency csapata. Mit kell tudni róluk? Mutatjuk!
Adott egy fiatal, aki kreatív, van érzéke és kedve a tartalomgyártáshoz, jól ismeri a TikTokot. Pörög, fesztiválozik, élményekre vadászik, azokat megosztja másokkal. Mindezt pedig szívesen nevezné munkának. Mit tehet ez a fiatal? Jelentkezhet például a Kraft Agency csapatába! Egy évvel ezelőtt új lendületet vett a tartalomgyártás a Telekom social felületein, köszönhetően az akkor induló saját, fiatalokból álló alkotó ”ügynökségének”. Kik alkotják ezt a kreatív társaságot, pontosan mit dolgoznak és hogyan lehet csatlakozni? Mindent megmutatunk!
Fiatalok lendületben
A Telekom tavaly tavasszal gondolt egy merészet! Szembe ment az addig megszokottakkal, csavart egyet a hagyományos tartalomgyártási módszereken, és belevágott Kraft Agency projektbe. Ezzel azt a vállalást keltették életre egy újabb aktivitáson keresztül, amit a Telekom Krafttal, a márka 2020-ban indított, fiataloknak szánt platformjával kezdtek el képviselni. Azaz, hogy helyzetbe hozzák a fiatalokat, különböző módokon támogatják őket. Ez esetben eszközökkel, tudásfejlesztéssel és lehetőségekkel, hogy kibontkoztassák tudásukat, ambícióikat.
„A közösségi médiában láttam meg ezt a lehetőséget, amire végül az utolsó nap küldtem el a bemutatkozó videómat, de szerencsére kiválasztottak. Először egy nyári kampányban vehettünk részt, azóta pedig folyamatosan videós tartalmakat készítünk a Telekom közösségi média felületeire” – beszélt a kezdetekről Papp Kristóf, az öt telekomos kreátor egyike.
Mindenkinek a maga influencere?
A merész csavar beváltotta a hozzá fűzött reményeket: a programban résztvevők a Telekom márkakommunikációs csapatának és szakmai műhelyének tagjává váltak. A telekommunikációs vállalat sok mindenben volt már úttörő, ezúttal a hagyományos, socialben ismert tartalomelőállítási folyamatokat reformálták meg, mert újfajta modellt hoztak létre. Sokan gondolják úgy, hogy a magyar influencerkultúrában egyre kevésbé érhető tetten a valódi értékteremtés és kreativitás, a tartalmak pedig sok esetben nem képviselik hitelesen az adott márkát. A Telekom saját influencerei, a kreátorok, ezzel szemben elképesztő eredményeket érnek el minőségi és egyedi tartalmaikkal.
Egyetlen poszt, dupla annyi követő
Hogyan kezdték? A képzés és mentoráció után a fiatal kreátorok éles helyzetekben, kihívásokban próbálhatták ki tudásukat. Végigkísérték az összes kampányt, minden jelentősebb social csatornára önállóan gyártották a tartalmakat. Részt vettek többek között Billie Eilish bonni koncertjén, a legnagyobb fesztiválokon, más nagyszabású projektek és kampányok kommunikációjában. A fiatal kreátorok új lendületet hoztak a Telekom tartalomgyártásába. Friss és váratlan ötleteiket mindössze egy-egy iPhone segítségével valósítják meg, beleértve a scriptírást, forgatást, vágást, a véglegesítést és a publikálást. A közösségi média platformokon számokban is mérhető ez az új lendület, a márka TikTok csatornáján például egyetlen tartalommal megduplázták a követőik számát a tavalyi Telekom VOLT Fesztivál ideje alatt. Ezzel megreformálták a hagyományos, legtöbb magyar márkára jellemző influencerstratégiát azzal, hogy saját influencereket építenek.
„Egy kicsit mindenhez is kell értenünk. A tartalomgyártás első folyamataitól, a forgatókönyvírástól egészen az utómunkáig. Általában felosztjuk magunk között a feladatokat, a munka így gördülékeny. Mivel nincs két egyforma projekt, fontos az alkalmazkodás és az aktuális trendek ismerete.” – mondta Balázs Bence, egy másik kreátor.
Munkatársa, Futó Laura pedig arról beszélt, a Kraft Agencybe kerülés előtt szerepelt már videókban, de a kamera másik oldalán még sosem állt, illetve az utómunkákba sem látott bele.
„ Azóta pedig büszkeséggel tölt el, hogy az elmúlt egy év alatt annyi mindent tanulhattam, hogy akár egyszemélyes stábként is tudok dolgozni. Hiszen a tartalomgyártás minden folyamatában részt veszek, a scriptek megírásától a videók megvágásáig ” – tette hozzá.
Nem titok: TikTok!
Ezek a tapasztalatok egyértelműen alátámasztják a Telekom számára azt is, hogy a feltörekvő, ambiciózus tartalomgyártóknak teret kell adni, a content kreátorok látványos eredményeket érhetnek el. A TikTok térhódítása és a 9:16-os vertikális „tartalmi háború” is bizonyítja, hogy a fiatalok nem csak tartalomfogyasztók, de igazán minőségi anyagokat készítenek a social felületekre. A tehetséges alkotók célja, hogy profi videósokká váljanak, egy közösséghez tartozzanak, és szeretnék, ha a szenvedélyükből hivatás lenne. Ezt ismerte fel és tette magáévá a Telekom is.
Kettős szerepben
„A Kraft Agency-vel helyzetbe hozzuk a fiatalokat, hiszen a programban a kreatív attitűdöt szeretnénk erősíteni és kamatoztatni, ehhez biztosítjuk a megfelelő eszközöket, a tudást és a szakmai támogatást is. A content kreátorok szerepe kettős, egyszerre vesznek részt a stratégia kidolgozásában és tartalomgyártásban. Bevonjuk őket a közös gondolkozásba, kutatások alapján insightokat hoznak, így alakítják a szakmai műhelyt. Részt vesznek kampányaink megvalósításában is, kreativitásuk, frissességük új lendületet és irányt hoz a tartalmainkba. Ami pedig a legfontosabb, valódi tartalmat készítünk együtt, ez ígéretes karrierutakat jelenthet nekik” – mondta Szabó Béla, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.
A csapat várja az új tagokat, bármikor lehet hozzájuk csatlakozni. A Telekom Kraft kezdeményezéséről további részletek ezen az oldalon érhetők el.
Összefoglaló videó az egy év munkájáról itt érhető el.