Sajtóközlemények
5G ÉLMÉNY MINDEN METRÓBAN - A TELEKOM ÜGYFELEI SZÁMÁRA MÁR MINDEN BUDAPESTI METRÓVONALON ELÉRHETŐ AZ 5G SZOLGÁLTATÁS
Budapest, 2024. november 11. 09:00
A Telekom november 11-étől az összes budapesti metróvonalon elérhetővé tette az 5G hálózatot ügyfelei számára, amelyet 5G-képes készülékkel és mobilinternet-szolgáltatással tudnak igénybe venni.
A metróhálózatok lefedésével újabb lépést tett a Telekom annak érdekében, hogy az 5G élmény ügyfelei számára minél több helyen elérhetővé váljon. A vállalat 2024. július 1-jétől elsőként a kisföldalatti utazóközönségnek elérhető részein kapcsolta be az 5G-t, majd augusztus közepétől az M2, szeptember végétől az M4, november 11-étől pedig az M3 vonalán vált elérhetővé az 5G szolgáltatás.
A Magyar Telekom hálózatmodernizációs programjának keretében történt fejlesztés az ügyfelek hang- és adatforgalmi igényeinek folyamatos növekedésének figyelembevételével valósult meg. A Telekom ügyfelei egyre intenzívebben használják mobileszközeiket a metrókon is: a metróvonalakon mért mobil adatforgalmuk az elmúlt időszakban megkétszereződött. A metrók hálózatának mobilhang- és adatforgalma hasonlít egy 20-30 ezer fős városéhoz. A teljes budapesti metróhálózat legforgalmasabb állomása adatforgalmi szempontból a Nyugati pályaudvar, ahol annyi adatforgalom zajlik, mint az M1-es vonalon összesen. Friss méréseink pedig azt mutatják, hogy az 5G bekapcsolása óta a metróvonalakon mind a mobilhang- mind a mobiladat forgalom megnövekedett ügyfeleink körében.
Az 5G hálózat igénybevételéhez az 5G lefedettségen túl megfelelő díjcsomag, 5G-képes készülék, és legalább 4G-képes fizikai SIM vagy eSIM is szükséges, amelyről a vállalat weboldalán található bővebb információ: www.telekom.hu/5G . Az aktuális lefedettségről ügyfeleink a következő weboldalon tájékozódhatnak: Lefedettség - Magyar Telekom csoport