Fontos hangsúlyozni, hogy a csalók
számítógépes rendszereken keresztül, automatikusan generálják a hívásokat, és
véletlenszerűen - a mobilszolgáltatóktól függetlenül - választják ki a hívott
számokat.
A tömegesen generált hívásokat egy-két
csörgés után bontják, hogy a hívottnak minél kisebb esélye legyen a hívást
fogadni. A csalók bevételre csakis akkor tesznek szert, ha ezeket a
telefonszámokat visszahívják, és sikeresen felépül a nemzetközi hívás. Amennyiben
nem kezdeményezel visszahívást, akkor a nem fogadott hívások veszélytelenek,
nem kerülnek pénzbe.
A wangiri csalók folyamatosan
alakítják, finomítják a módszerüket annak érdekében, hogy még nagyobb bevételre
tegyenek szert. Számos esetben a visszahívást is automata rendszer fogadja,
amely a „kicsöng”, és/vagy éppen a vonalszakadás hangját „utánozza” annak
érdekében, hogy a jóhiszemű ügyfél minél tovább tartsa fenn a hívást. Van olyan
módszer, amikor a visszahívás közben még csengőhangot sem hall az ügyfél,
miközben a hívás mégis felépül. Ebben az esetben a hívó ügyfélnek kell bontani
az általa kezdeményezett hívást, mert ha nem, akkor a hívás akár 2 órán
keresztül is fennmaradhat.
Az ügyfelek tudatossága
nélkülözhetetlen e csalásforma visszaszorításához, ezért javasoljuk, hogy
mindig gondosan ellenőrizd a visszahívandó számot. Amennyiben ismeretlen,
nemzetközi hívószámról van nem fogadott hívásod, ne hívd vissza!
Amennyiben a fenti jelenséget
tapasztalod, kérjük, hogy jelezd nekünk a 1414-es telefonszámon vagy ide kattintva, online!