Ügyfélbejelentések alapján olyan mobil kártevőt azonosítottunk, amely bizonyos típusú készülékekre települve nemzetközi hívásokat indít az előfizető tudta nélkül, ezzel okozva kárt nekik. Az érintett, Magyarországon kevésbé ismert márkájú készülékek a Telekom kínálatában nem voltak soha elérhetőek, a felhasználók valószínűleg online webshopokból szerezhették be azokat.
Milyen készülékek érintettek?
Gigaset (GS100, GS160, GS170, GS180, GS270 (plus), GS370 (plus) stb., Condor Electronics (Griffe T7, T8, stb.), New-Bund Technology (Vernee M5, M6, stb.), Fortuneship (SS350, SS820, stb.), Virgin Telly Tablet VM_MD_001, ENERGIZER Energy E520, DOOGEE (X5, X6, X50, X70, stb.), Access 50S Archos SA.
A felsorolt gyártó- és készüléklista nem teljeskörű!
Amennyiben ilyen típusú készüléket használsz, és az elmúlt hetekben olyan forgalmat észleltél a hívásnaplódban, akár a havi számládon az alább felsorolt afrikai országokba, amelyeket nem te indítottál, javasoljuk, hogy állítsd vissza a gyári beállításokat a telefonodon, és haladéktalanul keresd fel a készüléked forgalmazóját!
A kártevő által indított hívások több esetben az 5. és a 6. nemzetközi díjzónába, többek között ezekbe az országokba irányultak:
- Algéria (+213)
- Dél-Afrikai Köztársaság (+27)
- Egyiptom (+20)
- Kongói Demokratikus Köztársaság (+243)
- Líbia (+218)
- Marokkó és Nyugat-Szahara (+212)
- Malawi (+265)
- Sierra Leone (+232)
- Szudán (+249)
- Tunézia (+216)
A hasonló esetek megelőzése érdekében a havidíjas előfizetések esetén lehetőség van a nemzetközi kimenő hívások tiltására, amelyről itt találsz leírást.
Kapcsolódó gyártói közlemény: https://blog.gigaset.com/en/upms/