Az iPhone és az Android készülékek programozásának legjobb gyakorlatai
Kutatásaink során arra
kerestük a választ, hogy az alkalmazásfejlesztés korlátjai mellett milyen módon
lehet hasznosítani az iPhone és az Android alkalmazás fejlesztések ún. best
practice fejlesztési metodikáját. Összefoglaló tanulmányok keretében kitértünk
a készülékek fejlesztői környezetének ismertetésére (iPhone és Android
platformokon), beleértve a fejlesztőeszközöket és az egyes készülékek SDK-it
is. Emellett részletesen kielemeztük a készülékek hardware - software
felépítését, speciális funkcióit (giroszkóp, mágneses szenzor, GPS modul),
amelyek felhasználásával esztétikus, felhasználóbarát és egyedi alkalmazások
készíthetők.
A tanulmányok célja a különböző platformoknak megfelelő, alaposan átgondolt fejlesztői környezetek bemutatása, illetve néhány megvalósított prototípus kisalkalmazáson (L. a táblázatot!) keresztül szemléltettük a fejlesztési lehetőségeket és képességeket. Az így megszerzett tudás birtokában a jövőben képesek leszünk olyan alkalmazások kifejlesztésére is az új mobil platformokon, amelyek - kiaknázva a fejlesztési gyakorlatban rejlő lehetőségeket - az ügyfélélmény jelentős növelését célozzák meg.
A tanulmány az előzőekben leírtakat a gyakorlatban megvalósított néhány kisalkalmazáson keresztül szemlélteti, amelyeket a következő táblázatban foglaltunk össze.
| Bevásárló lista |
|
A mindennapi életben használatos alkalmazás bevásárló listák készítésére és követésére |
| Bioritmus |
|
A hétköznapokban közismert bioritmus alkalmazás mobil változata |
| Testtömeg-index kalkulátor |
|
Egészségi állapotunk követése mobil eszközökön |
| CsipCsirip |
|
A twitter egyszerűsített, saját felhasználói fiókhoz kapcsolódó változata |
| Feladataim |
|
Egyszerű „to-do” listát használó alkalmazás |
| Fordító |
|
Többnyelvű szótár Internetes adatbázissal |
| Lottó |
|
A Szerencsejáték Zrt. általi lottójátékokhoz használható szelvénykitöltő program |
| Mértékegység váltó |
|
Nemzetközi mértékegység váltó |
| Kiadásaim |
|
Kosztpénz nyilvántartó alkalmazás |
| Simon’s game |
|
A közismert játék iPhone-ra és Androidra megírt változata |
| Szenzorok |
|
Az iPhone és az Android szenzorainak működését bemutató alkalmazás |
| TicTacToe |
|
Amőba játék iPhone-ra és Androidra |
Általános
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2009
(PDF, 4,7 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2008
(PDF, 1,6 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2007
(PDF, 1,4 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2006
(PDF, 1,8 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2005
(PDF, 1,9 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2004
(PDF, 2 MB)
A Matáv Rt. kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2003
(PDF, 45,7 MB)
A Matáv Rt. kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2002
(PDF, 486,9 kB)
A Matáv Rt. kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2001
(PDF, 501,4 kB)